Chicken race och Omuraisu.

Igår var vi som sagt i Kichijouji och åkte Svanbåt med födelsedagsbarn-to-be-Pimchi. Soo much fun!

Här sitter en intet ont anande Pim på tåget.

Helena och Elin på tåget. Looking fierce!

Pim anade ingenting om vad vi skulle göra först när hon började känna att vi var en park och när en unge i kön sa någont med ”hakuchou”, som betyder svan. Ungjävel! Oh well. Pim var nöjd ändå!

Här agerar jag chaufför.

Helena och Mårten försökte hinna ikapp oss.

Pim var snygg i syn nya frippa.

Vy över kanlaen i..Kichijoujiparken? Ehh..jag vet inte vad den heter.

Maja och Elin försökte race’a förbi oss.

Jag ville hålla täten och lät dem inte göra det!

Svanbåtarna, så jävla fula!

Här kommer de igen, och det dröjer inte länge förrän de utmanar ..

..Daniel och Mattias på det omtalade chickenrace’et. De vann.

Extremt ful bild på mig när jag kör. Den bjuder jag på.

Mattichan och Daniel åkte om oss till slut.

Jag fick snyggaste bilden!

Vi åkte i ung. 30 miuter och det räckte i den värmen kan jag säga. Alla var rätt möre efteråt, så vi bestämde oss för att svalka oss med en glass. Här, lite karpar och sköldpaddor.

Och som alla vet så är Mattias en sucker för bajs-skämt, och hade dagen till ära på sig en tissha som symboliserade detta. Oh joy.

Alla åt glass utom Maja som fortfarande mådde illa efter gårdagens(morgnens?) festande på Ageha och Mattias, som inte heller var så pepp på att äta ngt (wuss!). Pim skulle jobba på kvällen och tog en omuraisu som var i ok storlek jämfört med de gigatiska vi sett i skyltfönstert. Man ser det inte riktigt på bilden men de var sjukt stora!

Sen åkte Pim hem och vi anslutade dagen på en restaurang i Kichijouji där allt kostade 400yen. Fett billigt med andra ord. Personalen var inte överdrivet trevlig den här gången, men maten var god. Efter maten gick vi till Village Vanguard och kollade runt. Helena och gänget drog lite tidigare för att kolla upp en närliggande tatuerings studio för att jämföra priser. Så nu är frågan, tatuera eller inte tatuera? Hmm.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

