Bakisdag.

Idag var en bakisdag utan att vara bakis. Igår var jag, Karin och Miriam först på Piece of 8 där det hölls något swing, rockabilly blandat med härliga 80’s classics ställe. Jätte trevligt! Vi träffade Yuri som Jag och Helena började prata med på förra veckans Facing Facts, ett 60’s event i Shinjuku. Sååå söt!

En kille som kallar sig för Hush, spelade på eventet. Han hade världens härligaste röst! Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag köpt hans skiva. Fo sho!

Sen gick vi vidare till ett av mina favorit event, Buzzin och dansade. Karin och Miriam gick tyvärr hem innan det börjades Jiva och strolla. Jag var också lite tråkig och gick hem runt tre så jag han bara Jiva 2 gånger och strolla en gång. Men det var kul! Jag bondade med lite fler jappe gals som utbarst ”Kawaii” ganska ofta. Jag vet inte rikitgt vad man ska svara på det. Ehh..tack? Igen. ”Stop it you’re embarassing me!” *viftar lite lätt med handen framför ansiktet* Typ.

Min outfit för kvällen var lite showy men fortfarande cute!

Här står jag och Mirim med Yuuki, världens vackraste rockabilly/50’s jappe! Jag gillar för övrigt att jag gör typ exakt samma min på den här bilden som den ovan. Varför ändra på ett vinnande koncept? -_-”

Jag gillar Miriams emo-uttryck på den här bilden. För lite emo i vardagen!

Det bjöds på liveband.

På Piece of 8 eventet fick vi varsinn blå skullring som har en lampa i kraniet. Trycker man på knappen så blinkar den!

Jag är lite små sallongis och tar bilder på mig själv på hemvägen. I love my ring!

Jag underhöll mig själv med att ta lite bilder i badrummet också. Festligt värre.

Ikväll ska jag med Machi och någon vän till henne på ett galleri i Nakameguro där tidningen VICE ställer ut. För er som inte vet så har Machi tillsammans med THE editor. Har aldrig träffat honom dock, men han sägs vara världen otaku som går på cosplaysmässor och grejer. Haha.

Igår fick jag ett brev från my beloved Elin❤ Där det bland annat stod att Rakel, en tjej som vi studerat japanska med på universitetet, var i japan och vem springer jag och Tomo in i på väg till Harajuku om inte..Rakel! Tokyo är allt bra litet, eller världen är snarare liten. Helt sjukt. Det var kul. Jag och Tompis var på något dj event på Escalator. Där träffade jag en australiensiska som jag satt och pratatde med större delen av kvällen, som det lätt blir när man springer in i en annan utlänning. Yay! Engelska! Någon som förstår mig! Inget mer sånt. Från och med nu är det bara jappar som gäller. Här ska utvecklas. Wohooo!

Just nu är alla i Korea. Daniel och Pimchi drog i går och Helena och Mårten åkte idag, which leaves me all loooone. Seiya och dom spelar i Nagoya och kommer inte hem först imorgon. Jag ska eventuelt sjunga med dem på fredag i Yoyogi. Kyaa! Helena var en darling och förde över lute filmer på Mårtens USBminne innan de åkte iväg, så jag kommer antagligen se på film ikväll i min ensamhet. Mütsigt. Sen kanske jag svarar på Weifens brev och typ..skickar lite sms. Jag har blivit så jävla dålig på att svara på meddelanden nu för tiden. Jag vet inte vad som är med mig men jag känne rtyp aldrig att jag har tid. Hur lång tid tar det att skriva ett sms liksom? Typ 1min? Eller nej, inte på japanska. Lägg till en nolla och gångre den med två om du ska skicka en lång inbjudan. Just det, vi ska ha Sayonara/pre-halloweenfest den 18 Oktober här i Settan. Jag vet inte rikitgt vem jag ska vara med jag har några att välja mellan. Nu ska jag iväg och träffa Machi. Buh bye!

(Oh. Jag har btw bestämt mig för att flytta in i Borderlesshuset i Itabashi. Exciting!)

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

