I crack the whip, you play the game

Började skolan idag igen efter det veckolånga höstlovet. Det kändes bra. Det är roligare i klassrummet nu när jag lärt känna koreanklasskompisarna genom att supa med de ett par gånger. Och allt blir roligare om man har en massa vänner runtomkring sig.

På torsdag och fredag är det Tokyo Game Show som gäller för mig. Min redaktör Alfred landar i Tokyo imorgon bitti (eller ja, klockan är halv fyra på morgonen nu – jag är dålig på att somna normal tid – så det är väl inte imorgon utan mera om några få timmar bara) och tillsammans skall vi försöka ta oss igenom det förvirrande helvete som mässgolvet är. Ett roligt helvete, missförstå mig rätt nu, men det är jävligt stressande att gå runt och tänka ”hmm, vad ska jag köa i två timmar för att spela nu?” bara för att märka att man gått runt och funderat på det i tre timmar och att mässan stänger för dagen om en timme och det enda av substans du fått tag i är ett random mobilsmycka från en lättklädd booth babe. Jag hoppas att Alfred, som har lite mera erfarenhet under bältet, kan delegera mig lite och göra det hela lite mera… kontrollerat och planerat.

Det känns bra ändå att veta att mässan och de texter jag kommer att skriva efter den kommer att ta upp mitt medvetande rätt mycket under de kommande veckorna. Är det något jag behöver så är det saker att tänka på förutom det som annars alltid cirkulerar som en jävla rundgång. Jag har redan lite tinnitus, jag behöver inte mera tjutande, tack.

En annan rolig nyhet är att jag, Helena och Mårten har bokat tid för ännu en tatueringssession nästa fredag, den 17e oktober. Skrämmande att det typ är på dagen exakt tre månader efter vår förra tatueringsupplevelse, som skedde den 18e juli. Det känns som att jag måste göra en ny tatuering med exakt tre månaders mellanrum från och med nu. Så… 16e januari blir nästa? Vi får se hur det blir med det…

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

