Du borde skratta mera

Jag har fan varit sjukt jävla duktig i veckan. Tokyo Game Show-texterna har skrivits med psykotisk precision och effektivitet, som på ett löpande band. Jag är lätt imponerad av mig själv. Det är en fin känsla, att veta att man liksom kan leverera under tryck ändå. Men det har mest varit roligt att skriva ändå, det är kul att skriva elaka texter om spel jag tyckte var dåliga och pretentiösa grejer om hur ett spel fick mig att finna vänner i två främlingar för tio minuter när vi slaktade utomjordingar tillsammans. Det är jobbigt med deadlines och så, jovisst, men att faktiskt kunna bli klar med något och sedan bara maila det till Affe och det är klart, det är så jävla skönt. Tänk om resten av livet var så enkelt, att saker liksom blev klara och lösta och så var det bara så.

Mårten åkte hem till Sverige imorse. Känns jävligt tråkigt. Vem skall jag sitta uppe och supa med tills alldeles för sent/tidigt och kolla på KoRn-videos med nu? Vem skall hi-fivea mig efter ”that’s what she said”-kommentarer? Det är en språkresestuderandes förbannelse, att alla vänner man möter åker iväg förr eller senare. Det är förjävligt, rent ut sagt. Riktigt jävla hemskt.

Och förresten: Vafan Sanna, bara för att jag börjat skriva här får ju inte du slacka efter! Skriv!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

