When you’re on

Jag skulle vilja kunna rita! Jag har mer eller mindre alltid ett sug efter att skapa något kreativt och det får nu mest utlopp i text eller musik, skulle vara jävligt fint att ha bildskapande som ett tredje alternativ. Synd bara att jag är helt jävla obegåvad på det området. Jag kan liksom inte ens skriva kanjis snyggt. Men jag drömmer om att jag liksom kunde fånga verkligheten på papper i bild på ett papper med bara en penna. Jag drömmer väl i och för sig också att jag kunde fånga verkligheten i ord på papper med bara en penna, men det känns ändå som att jag närmare det.

Jag har kontroll över ord, i alla fall lite. Jag har ingen kontroll alls över form och färg, det blir bara brunt när jag försöker. Fast ärligt talat så försöker jag aldrig, har nog inte försökt rita något sedan jag hade bild på högstadiet (vilket var ett av de två ämnen, idrott det andra, som jag bara fick G i). Jag hatade min bildlärare. Eller, jag kände liksom inte att hon ens försökte hjälpa mig att bli bättre, det var bara tjejerna som kunde rita. Vi killar lyssnade på hårdrock och var för coola för det, eller nått. Äh, fy fan. Jag vet inte, det var nog inte lärarens fel, jag kan nog inte rita helt enkelt. Är nog bara att acceptera.

Det jag dock undrar är om man kan lära sig att rita och måla och sånt? Det finns väl tekniker och så, men liksom… jag vet inte. Det känns oåtkomligt. Jag tror att jag håller mig till orden. Såhär på fyllan.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “When you’re on

  1. Maja

    Övning ger färdighet. Jag tror stenhårt på att man kan lära sig rita, eller iaf bli mkt mkt bättre på det bara man tränar. Men det kanske blir lite som att lära sig spela gitarr, man måste öva en hel del typ..

  2. Haha, shit, hade fan glömt att jag hade skrivit det här inlägget! Hade tömt en flaska rödvin innan, hehehe.

    Men ja, man ska väl öva. Men jag vet inte om jag en ser det som en värd fajt att ta att försöka börja rita grejer… Borde lägga ner mer tid på att skriva saker istället. Eller spela gitarr, det skulle jag helt klart behöva öva mera på…

Kommentera

