久々書いてたね!

Ok. Det här inlägget skrevs för ca 3 veckor sedan, men för er som läser bloggen (vilket inte är så många) så lägger jag upp det ändå. Wast att bara låta det ligga i draft liksom. そりゃぁ, enjoy.

Jag vet inte vad som har hänt med mig. Ett tag var jag näst intill aktiv på bloggen, men senaste tiden har det vart för mycket event, för mycket flytt, för mycket bondande, för lite plugg och för mycket folk som åkt hem. Jag är trött. Kom precis hem efter roligaste suparkvällen på länge. Mattias, vart fan var du!? You should’ve been there! Du hade passat så bra in med whiskeyglaset i handen och din på senare tid Orlando Bloom mystisk över dig. Du skulle ha gjort succée! Mattichan. Vi måste hänga lite mer nu när alla åkt hem. Jag ska försöka jobba på det.

Kvällens bilder.image230

image231image232image234image235image236

Jun var snäll som alltid, och bjöd mig på en crêpe utanför Itabashistationen på vägen hem. På den koreanska (?) Isakayan (där det sververades ganska så japaniserad koransk mat) kom alla undan med 1000yen för hur mycket öldrickande som helt och mat på det tack vara någon randoom dude som fick för sig att betala för alla. Lite dåligt samvete fick man, särskilt när Jun sedan bjöd på crêpe. Jappar och Korrar är verklige generösa. Inte lika snåla som svenskar, vilket fick mig att skämmas lite. Jun erbjöd sig även att betala ”drinkbaren” imorgon på Jonathans eftersom det är hans lönedag men det ska jag sätta stopp för! Något måste jag bidra med, och varför lite lite plugg-sällskap och drinkbar? Någon gång måste det vara min tur att bjuda!

I Tisdags tog jag tag i saken och lagade lite ”svensk” mat. Fick inspiration av Helena och gjorde Tofu-stroganoff. Smakade precis som korvstroganoff, fast utan korv. Yay! Jag bjöd in Mattias också. Kände att han behövde lite riktig mat. Vet inte riktigt hur han klarar sig där borta ensam i Kouenji, men lite orolig är jag. Hör du det!?

Matti, Jin Son och Jun.

dscf7086

Sen har ja varit på massa andra spännande event. Förra veckan var jag med Reno, Miho, Karin och Daniel på en pub i Ebisu. Det var trevligt förutom att jag kände mig fattig (som vanligt) och typ var tvungen att åka hem tidigt och plugga. Fan. Jag måste verkligen lägga på en rem. Imorgon blir det som sagt Jonathans med Roomien Jun och drinbar/kanji i en härlig kombination! Bilder från ölkväll i Ebisu. Fan, det här inlägget handlade ju bara om supande. Pinsamt.dscf7081dscf7082dscf7083dscf7084

Förr förra veckan var jag på tre event på raken. Halloween Ball på LOFT i Shinjuku och sen på ett två dagars-event, Rocking R’n’R i Kawasaki. Skit kul! Och jag har bondat med massa söta rockabilly/50’s jappar. Kommer inte ihåg vad hälften heter men det känner igen mig och jag känner igen dom och vi hänger. It’s fun! Min nya bästis heter Natsuko och är både grym på att sy och Jive’a! Jag tvingar alltid upp henne att jive’a med mig trots att jag är skitkass. Jag har inga bilder från Fredagen, men jag hittade en på nätet! Man får egentligen inte sno, men om jag länkar till upphovmakarens myspace borde det vara lungt! Jag var utklädd till Sailor.

Bild tagen av Dj James från Long Beach, http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=1750719.

Yuki, Yuuri, Mei och jag.l_180d7d2c7e944bf38027198372cfa58c

Från söndagen har jag desto fler bilder. Enjoy.

Jag Suzy, och en jätte trevlig brittiska vart man blivit förflyttad till ett japanskt företag. De ska vara här i två år åtminstone.

羨ましい!

dscf6922

Masako och världens sötaste jappe vars namn jag inte kommer ihåg!dscf6924

Natsuko, jag och Masako. Natsuko har btw sytt Matsukos dräkt. Jag tänker beställa en inom en snar framtid!

dscf6925

Lördagens event hölls på Citt’A’Ttic.

dscf6926Färgfullt tak.

dscf69273Ramjet Ramblers

dscf6928dscf69313Combo de Jive! Ett av mina favoritband (saxofonisten är sååå söt! Varför fick jag inte med honom på bild!?)

dscf6934Dansgolv. Rockabillyjappar är så jävla söta! Kya!

dscf69361

dscf6937

Söndagen var det stora eventet. Sonny Burgess and the Pacers spelande bland annat, samt massa söta japanska band.

Gypsy Vagabonds. Skitdålig bild, jag vet. Fler dåliga konsertbilder kommer.dscf6942

Riochan och en annan söt jappe vars namn jag inte kommer ihåg.

dscf6944Hot Rocking Daddy-O’s

dscf6946

Natsuko och en jättesöt gravid jappe vars namn jag inte heller kommer ihåg. Det blev var ganska många nya namn den kvällen -_-”

dscf69473dscf6948

Yuichi and The Hilltone Boysdscf69491

dscf6951dscf6953

Sen Jivades det för fullt!dscf6954

Något som senare resulterade i en Jivetävling. Natsuko deltog, eller ja..ett tag.

dscf6958Sen blev det dags för lite Burleskt.

dscf6962Pink Party Poodles!

dscf69633dscf6966Rolling Rocks.

dscf6968Jag är helt kär i Mei❤ Sötaste Jappen på denna jord!

dscf69693dscf6970Toalettbilder ftw!

Yuuri, Mei och jag.

dscf6972

Duke and the Nice Guy.

dscf6973Sony Burgess and The Pacers. Lite gamla, men de rockade så gott det gick. Alla jappar var utom sig av lycka! Jag vet inte hur många extranumer de körde men de spelade gott 30min över tiden på grund av alla påtryckningar från Dj Tago och publiken.
dscf6976dscf6978

De såldes kläder, accessoarer och skor. Jag kom därifrån med en leopard hatt rikare. Kändes bra.dscf6979Sony Burgess fick sig en kör bestående av Dj Cobra (?), Dj James och Dj Go.dscf6983När Spike spelade blev publiken som galna. Det var kul! I sann slagmål-dans-anda stog killarna på ena sidan av scenen och röjde medan tjejerna stod lite snällare och hoppade på andra sidan.dscf6994Tigerlily var grymma och körde bland annat lite Wanda Jackson covers.dscf6997

Miwako❤ (dj på Gonna Ball), jag och (?).dscf6998

Natsuko, jag och en tjej som var grym på Jive.dscf6999Masako (har studerat och jobbat som modell i San Fran, vi förstår varför) och Natsuko.dscf7000dscf7004

Efter tredagars all-nighter event pallrade jag mig in till Asakusa för en jävla lame-ass festival. Paraden var väl sådär lagom kul, men ja. Det var ju trevlig att se alla efter en lång helg.dscf7006dscf7011dscf7012dscf70151dscf7024dscf7025dscf7029dscf7032dscf7038dscf7040dscf7041dscf7047dscf7049dscf7050

dscf7051dscf7052dscf7055dscf7056dscf7058dscf7061

Mina bilder jag tog med UNIQLO har kommit ut nu och hänger utanför butiken. Det tog sån tid att jag var rädd över att de var missnöjda och bestämt sig för att inte använda bilderna eller något. Inte jätte spännande bilder kanske, but oh well. Det var ganska kul. Mattias tog bilder åt mig för jag tyckte det var lite pinsamt att ta bilder på bilder av mig själv, if you know what I mean.dscf7063dscf7069dscf7070

Förra helgen var jag på Design Festa, ett av Tokyos stösta event för okända designers/illustratörer/dockmakare mm. Det var kul! Hittade lite roliga grejer till folk, och köpte en ful katt-pin till mig själv.dscf70721dscf7073dscf7074

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

