時間をかかないようにしたい。

Lunchade med Fumiko idag, som dessutom bjöd mig på lunch bara för att jag lärde ut några ord på engelska. Hon är så snäll! Usch, jag känner mig bara till besvär när folk bjuder mig på saker, även om jag egentligen inte har pengar själv. Jappar och korrar alltså. The generous people. Det var skönt att få prata med Fumiko. Vi pratade om lite allt möjligt, men det var nog första gången vi hade lite mer seriösa ämnen. Även om jag inte är särskilt bra på att ha sådana intima konversationer på japanska än, men det kändes bra att ha försökt. Även om jag inte är där än, så dröjer det förhoppningsvis inte så länge till.

Vi pratade bland annt om min situation här, och mina eventuella möjligheter för att kunna stanna. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till, men steg nr. ett är att fika ett baito och sen höra runt lite på diverse institutioner som immigrationsverket kanske eller den svenska ambassaden och se vad mina möjligheter är om jag ens har några. Jag vill försöka göra allt jag kan för att kunna stanna kvar UTAN att behöva gifta mig. Vi får se hur det går. Imorgon: ringa runt till olika cafén. Sen om tiden räcker till kontakat svanska ambassaden och eventuellt spela lite gitarr. Usch, jag kommer aldrig bli bättre i den här takten! Men om jag väl får det lite mer klart för mig hur pass stor chans jag har att kunna stanna, och vad jag behöver göra så kommer jag att kuna planera min tid bättre. Men det suger verkligen att inte veta vad som kommer hända eller om jag måste åka hem. Jag vill verkligen inte ens tänka tanken på att komma hem. Jag försöker att tänka på det så lite som möjligt för det gör så fruktansvärt ont. Fysiskt ont.

Good night and Good luck.

Jag lekte med min kamera idag.img_13842img_1388img_1396img_1409 img_1438img_1446img_1453

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

