溶けちゃったキャンディー

Snart har jag en lunchdate med min favorit Fumiko<3 Så, jag har lite brottom. Fick ett paket från mamma idag innehållande müsli, rågflingor (vars förpacknig gått sönder så det låg gryn över typ halva mitt tatamigolv), knäckebröd, avfärgning och lite julgodis. Ungefär hälften av godiset som kom fram var smält, men jag försökte rädda så mycket som möjligt. Gott var det i alla fall. Tack Mamma❤dscf7262dscf7263

Gör mitt bästa för att leta jobb, jag skulle kunna försöka mer men jag gick förbi La Boheme på Omote Sando där Pim jobbade förut och frågade om de behövde personal på typ världens sämsta japanska. Usch, det gick så dåligt och de måste ha tyckt att jag var kass, men de sa att de skulle ringa idag om en eventuell mensetsu. Så, jag hoppas på det bästa och om det inte funkar på den vid Omote sando så får jag försöka någon annanstans. Innan jag åkte förbi Harajuku så vandrade jag omkring i Daikanyama efter att ha sett på internet att det fanns ett La Boheme även där. Jag hittade inte cafét utan spenerade istället en timme med att irra omkring. Så efter de lille utflykten och mitt totalt mislyckade försök vid La Boheme Omotesando så träffade jag Taichi, Shumicho och Aika. Det var trevligt. Vi åt monyayaki vid stationen efter Itabashi som jag för tillfället inte kommer ihåg vad den heter. Taichi bor där i alla fall. Det var på samma ställe som jag åt Okonomiyaki och monyayaki första gången jag kom till Japan, också med Taichi och Aika. Den enda skillnaden var väl att jag var kass på japanska då och nu kunde jag ha en vanlig konversation utan problem. Fick mig på lite bättre humör efter..ja. Jag vill bara glömma mitt försök till anställning. Egentligen så mislyckades jag inte helt eftersom de sa att de skulle ringa mig men min japanska. Oj, oj, oj. Det var som att resa tillbaka ett halvår då jag förtfarande var kass. Kyaa! Idag ska jag försöka att inte bli sen. Wish me luck!e794bbe5838f-0007

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

