Tack för cigg,

och en pappa som åtminstone halvlyssnar på vad man säger. Tack pappa! Det är hemskt att veta att man mste lämna någonting som betyder så mycket. För mig är Tokyo inte bara en stad. Det här kommer låta klyschigt men Tokyo är MIN stad, Tokyo är mitt liv. Jag får skylla mig själv att jag inte vidtagit åtgärder för att kunna stanna tidigare, vilket bara bevisar min sanna slackerattityd eller snarare mitt konstanta uppskjutande på saker som känns jobbigt. Som att till exempel erkänna för mig själv att jag eventuellt måste åka härmifrån. Att jag måste lämna mina vänner, mina halvfärdiga studier, lämna det bästa som någonsin hänt mig. Men jag kan inte fortsätta att gå omkring och låtsas som att jag aldrig måste åka hem, vill jag inte åka hem måste jag kämpa för det som alla andra. Vilket jag ska. Jag tänker inte åka hem innan jag försökrat mig om att det är den absolut sista utvägen. Jag vill ha en plan, jag måste ha en plan. Jag kan å andra sidan inte bara stanna endast av den anledningen att jag inte vill åka hem. Jag måste ta mig tid till att tänka över det här seriöst, och tänka över vad jag vill göra i framtiden. För min framtid startar om tre månader, eller ja, avgörs åtminstone till en viss del. Jag måste kämpa, men idag var det lite jobbigar än anra dager, mest för att jag insett hur pass lite jag förtjänat att vara här och hur mycket jag faktiskt måste anstränga mig för att hålla det kvar samt hur liten chans det är att jag faktiskt kan stanna i staden som betyder minst lika mycket för mig som familj och vänner om inte mer (pardon).

Jag behöver sömn, nya krafter och lite pepp på att jag kan fixa baito åtminstone (Pim vart är du när man behöver dina pepptalk!?). Jag behövde de senaste dagarnas wake up call.  Jag hoppas bara inte att det är för sent.img_1364

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Tack för cigg,

  1. pimu

    sorry har inte läst på bloggen sen jag kom hem typ. alltså.. we need to talk! om allt. jag har också problem som faaaan.

  2. frankyvonfur

    Let’s skypa någon dag! Börjar skolan på torsdag så innan dess kanske? Har du tid? Puss

Kommentera

