マジで疲れた。

Så är det och jag skulle ha lagt mig för 30min sedan. Helvete. Oh well. Kort sammanfattning. Jag har fått jobb på La Boheme i Daikanyama. Italiensk restaurang/ slightly café. Jag kan egentligen inte bära tallrikar rätt även om jag övat och ännu mindre använda keigo på ett naturligt sätt men allt det kommer så småningom. Jag har min första dag imorgon. Jag vet inte om jag kommer att få servera gäster direkt, men jag antar att jag kommer få hjälpa till med det också om det kommer mycket folk. Det är ju heijutsu trots allt men man vet aldrig. Jag är något nervös.

Pratade med Glen idag också och han sa att hans företag är intresserade av att träffa mig så förhoppningsvis kan jag få träffa dem snart och se om det finns några möjligheter för mig att arbete hos dem, och hur stor chans de tror att jag har med att få ett arbetsvisum. Får jag inte det har jag två val. 1. Åka hem till Sverige, spara pengar, komma tillbaka och plugga på universitert/semonkakkou, 2. Söka in till semongakkou redan nu (eller ja, så snart som möjligt) eller fortsätta att plugga japanska på någon språkskola (funderar på Kai, men det är dyrare än ISI!) och satsa på universitet eller semongakkou till hösten. Saken är den att de flesta utbildningarna börjar på våren och jag kan inte förlänga mina studier på en språkskola i ett år till. Först, prata med Glens företag, sen PANIK!img_14682img_1470Det här skrev jag alltså i går kväll men det kunde inte postas eftersom mitt internet var fucked uped. Idag är det min första da på La Boheme. Inte så nervös än (klockan är trots allt bara 7.00) men jag lär väl bli lite lagom stingig när det börjar närma sig. Idag är jag trött, men inte riktigt så trött som jag brukar bara. La mig lite innan tio igår, men vaknade igen runt elva och kunde inte sova och somnade igen runt tolv så lite trött är jag men inte så farligt. Lite mer kaffe kanse?

Jag vill träffa Wataru! Vi kommer antagligen ses på Buzzin på lördag. Riz Laz ska ha spelning i Shizuoka men kommer antagligen hem direkt efteråt, så Wataru, trummisen och Gou san kommer i sådana fall direkt till eventet från sin spelning. Jag hoppas att jag inte har varit för på i vår mail- kontakt men jag vet inte hur länga jag kan stanna och måste göra the most of it! Jag vet inte riktigt om man kan säga att vi dejtar än med tanke på att vi bara träffats två gånger på tumanhand, men vi hörs ganska ofta per sms. Inte för att det behöver betyda någonting, a kiss is not a contract liksom. Inte för att vi har kysst varandra, för det har vi inte men ni förstår vad jag menar. Ok, nu känner jag att det börjar bli lite väl utelämnade här. En grej som är lite jobbigt är att Wataru känner Yusuke, eller åtminstone vet vem han är (varför är jag förvånad? Det är en liten krets där ALLA vet vilka ALLA är), men de verkar inte umgås eller prata. Det är tur att Wataru inte hänger på Gonna Ball. Hade kunnat bli en pinsam situation på nästa event om Yusuke är där. Jag vet inte jag skrev någonting om en konstig motorcykel-kille i ett tidigare inlägg, han heter i alla fall Yusuke och var konstig och vi har inte träffats sedan den konstiga utflykten. Vad var det för parantes liksom?

Kaffe och sen skynda iväg till skolan. Uppdaterar mer senare om helgen. Var på födelsedagsmiddag för Na chan, Ryo u chan och Shiro kun i söndags. Det blev dyrt. Det var också sista dagen för Love me tender T_Tdscf7264dscf7265Jag är inte säker men jag tror att det här är ägaren över Love me tender, eller någon som jobbar där. Han var riktigt duktig! Som i Bob Dylan-hej-jag-kan-spela-gitarr-och-spela-munspel-samtidigt-duktig. Jag tycker inte om människor som honom.dscf7270dscf7271Det var ganska mycket spelningar dagen till ära.dscf7272Smygbild.dscf7273dscf72751Nu kommer jag inte ihåg vad någon av dessa damers namn men hon som sitter närmast kameran är i alla fall personen bakom mitt halsband och örhängen som jag fick av Natsuko. Halsbandet hon har på bilden har hon också gjort själv. 才能!dscf7276Naho Chan och Ao- Chang kun, sötaste paret!dscf7277Födelsedagsbarnen.dscf7280Det serverades tårta och sjöngs.dscf7283dscf7284Shiro kun fick en mugg med bröst som rörde på sig. Vi var alla ganska faschinerade. Slår vad om att DU, Mattias skulle ha gillat den.dscf7285Tårta!dscf7286Natsuko fick en basker och en borste bland annat.dscf7287Riyo fick en..mask?dscf7289Keeki❤

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

