Breakaway

..med Tracy Ullman är en låt som jag lyssnat ganska mycket på den senaste tiden. Jag ska eventuellt sjunga med Combo de Jive i Februari om det är så att jag måste åka hem i Mars. Jag måste verkligen jobba på den lösningen.

Häromdagen var jag och besökte Shiro kun och Riyo chan i Kouenji, och även deras katt Sumomo. Så söt! Jag önskar att jag hade tagit bilder. Äntligen kunde jag ge deras presenter! Jag tror att de blev glada..vi får se om Shiro kommer att använda Rocket Room tisshan. Kanske lite ダサイ med en event-tissha om man inte ens varit på eventet men eftersom jag är från Sverige så tänkte jag att det kunde vara kul för de små japparna att ta del av lite svensk rockabilly-kultur, även om jag inte har överdrivet bra koll. Riyo lagade grön curry som var beyond words god och bjöd efter maten på lite kaffe och matchakaka. Sen kollade vi vilket oktav jag skulle sjunga i. Det ända som behövde ändras på var eventuellt Georgia Gibbs med ”I want you to be my baby”, som vi höjde från ett C till ett F tror jag. Eller var det tvärt om..? Ingenting är bestämt och om jag kan stanna kvar så kommer jag nog uppträda med dem i April istället.

Idag har jag baito. Tiden bara flyger iväg här, vilket är bra på ett sätt för jag ska träffa Wataru imorgon ^^ Men jag har tusen andra saker att fixa. Idag ska jag på en fitting i Meguro för UNIQLO. Jag var på en audition igår där de sökte både japaner och utlänningar för deras nya kampanj, och jag fick det! På söndag blir det ta bilder en hel dag istället för att svettas bakom en bardisk. Jag behöver verkligen pengar just nu, och alla pengar jag tjänar ska jag spara. Nu är det slut på att leva som om varje dag vorde den sista. Lite framförhållning tack!

I lördags var jag som sagt på Buzzin. Efter Azusas ”Du är fortfarande ug Sanna, klart du klarar det. Vi ses sen!”-mail så bestämde jag mig för att testa min youthfulness. Kom hem runt sju snåret, sv 1,5 timme kanske och sen upp och gå till jobbet. Det var ganska mycket att göra hela dagen vilket var bra för det fick tiden att gå ganska snabbt även om det kändes som en evighet ibland. Det som är bra med La Boheme är att de inte har någon klocka på väggen som man kan stirra sig blind på vilket också hjälper. Efteråt var jag mer än slut. Jag skulle ha kunnat lägga mig ner på asfalten och sova. Även om jag somnade runt nio/tio tiden så var jag fortfarande helt slut när jag vaknade. Sen på måndag kväll var det Natsukis sista dag här i Itabashi House, så det blev en sen kväll där med. I onsdags besökte jag som sagt Shiro och Riyo och kom hem sent. Idag kommer jag också komma hem runt ett. 大変!Men jag har ändå lyckats mixa nytta med nöja genska bra i veckan, förutom att jag inte pluggat särskilt mycket till skolan ELLER kollat upp semonkakkous. Det blir senare idag och på lördag. Jag måste skynda mig som fan nu. Vad håller jag på med liksom? Nu är ingen tid att skjuta upp saker!

Imorgon ska jag förmodligen träffa föredaget som Glen jobbar på. Hoppas det blir av den här gången. Lite spänd inför det, men vi får se hur det går. Efter det ska jag eventuellt ha en liten tutor-session med Fumiko och sen, sen kan jag träffa Wataru. Yay!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

