あなたとは友達。。じゃない。

Sitter just nu och avnjuter min lyxiga 100-yens curry med Elvis i bakgrunden. Vackert. Jag skulle ha velat dricka lite vin också, men med tanke på att jag ska jobba sen så är det nog ingen bra idé. Sen har jag inget vin heller. Öl har jag dock, men som sagt, man måste vara respektabel på jobbet.

Jag gjorde ett tappert försök till att göra en uppdatering förra helgen men det gick väl sådär. Jag har lite bilder som väntar på att få läggas upp, men det blir nog inte idag heller. Jag måste få mig en liten siesta innan jag drar till jobbet annars kommer jag svimma. Jag var sinnessjukt trött när jag steg upp i morse men med tanke på att det bara är 2 dagar kvar innan lovet så får jag försöka stå ut lite. Jag är inte den som ger upp på mållinjen (vilka härliga sportreferenser vi gör Mattias!)

I förrgår var jag på dejt med Wataru. Vi åkte till ett Trick art museum i Takaosan, andra gången gillt! Det var helt sjukt. Jag ska lägga upp bilder lite senare (dvs..typ i helgen). Belåtna med monGo 3-D art åkte vi tillbaka till Shibuya och åt på Chao Thai. Jag var där två dagar innan med Natsuko, Azusa och två till vilket kändes lite pinsamt. Nu vet jag inte om personalen kände igen mig, jag vet inte ens om det var samma personal som jobbade där sist, men det var hur som helst gott. Thaimat är alltid gott. Sedan gjorde väl sällskapet sitt. Det är verkligen konstigt hur naturligt allting känns. Det betyder att det måste vara något fel.

I lördags träffade jag alltså Natsuko och fick en privat lektion i jive. Sedan gick vi hem till henne och lyssnade på hennes favoritband, The Travellers och tittade i mönserkataloger. Jag fick träffa hennes pappa också, men jag tror att han var lite rädd för mig. Han sade knappt någonting trots att jag var väldigt noga med att vara artig och presentera mig på japanska. In kommer en blond europé med lite konstigt uttal, klart han blev rädd! På kvällen gick vi som sagt ut och åt Chao Thai. Fett värt. Gå dit! Medan de andra gick på ett swing event där de lärde ut swing och lindyhop så åkte jag längre söderut för att gå på Karins avskedskväll. Det är trevligt på Black Lion, men lite väl dyrt. Fast man får tänka på att det är finöl de serverar där och inte piss-namabiru.  Jag åkte hem med sista tunnelbanan eftersom jag skulle jobba dagen efter och Karin följde med. De andra stannade kvar och fortsatte att dricka in i natten.

Dagen efter, på söndagen jobbade jag först och träffade Mattias i Shimo lite senare på kvällen. Det var trevligt. Mattias skriver att det känns som att det var månader sedan, det VAR månader sedan! Skvaller och drinkar är en oslagbar kombination indeed.

Sen blev det måndag, och jag skippade mina arbetskamraters avskedsfest (för tredje gången) på jobbet för Mr. W, men det var det lungt värt.

Picturespam!dscf7444dscf7446Hilfe! Fan alla bilder Wataru tog på mig blev suddiga. Sopa! Han får öva att ta bilder utan flash med min kamera.dscf7450Är det bara jag som tycker att den här bilden är läskig?dscf7451Varför är det alltid jag som måste balansera över farliga stup? Inte särskilt gentlemanamässigt att tvinga ut mig på plankan varje gång!dscf74521dscf7457dscf7464dscf7467Jag tror att han försökate få det att se ut som att han flyter i luften..-_-” dscf7468dscf7475dscf7478dscf7484dscf7485dscf7492dscf7501dscf7505dscf7508dscf7510dscf75171dscf7523dscf7526Big Mama is here to save the day!dscf7527Please Mr Giant don’t eat me!dscf7529Owari!

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “あなたとは友達。。じゃない。

  1. Jafan, sportreferenser är häftigt! Ett försök att bli mera manlig eller nått!🙂

    Men vem är det som du inte är kompis med (refererar till rubriken av inlägget)? Eller är det att du inte är kompis med någon utan KÄR istället?! Wooooooh! Sanna och Wataru sitting in a tree, f-u-c-k-i-n-g. (^_^)b

  2. frankyvonfur

    Ja, för vi är så jävla manliga! ^o^/

    -_-”
    Jag skulle inte vilja gå s långt som att säga kär..än.

  3. Pappa

    nej det hoppas jag för han har inte frågat mig om han får lov att dejta min dotter.

    Det kan kosta en framtand om han inte gör det.

    Pappa

  4. frankyvonfur

    Hahaha! Tur för Wataru att han bor i Japan då ^^
    Hoppas ni har det bra där hemma!
    Püss!

Kommentera

