熱帯植物館へ。

Gårdagen på jobbet var obeskrivligt jobbig på alla sätt. Jag var helt knäckt på vägen hem och fick bita mig i läppen för att inte se ut som ett vrak när jag anlände till stationen.

När jag vaknade i morse ösregnade det ute och humöret var väl ganska färgat av gårdagens händelser så jag var inte direkt pepp på att gå på dejt. Men med tanke på att Wataru är världens finaste människa så kollade han upp om det finns någonting att göra i närheten av där jag bor så att jag inte skulle behöva åka så långt. Inte nog med det så kom han och hämtade mig i Itabashi (botaniska trädgården vi skulle till låg i Takashimahira, åt samma håll som där jag bor men ändå!). Väl framme betalade han min biljett (han är för generös för mitt bästa), och när vi löste in dem fick vi samtidigt dra varsin lapp ur en låda. Jag vann en blomma! Jag blev genast på bättre humör och lagom till att vi kommit ut från stället sken till och med solen.image304Det fanns ett väldigt litet miniakvarium där.image309Hibiskus.image310image312Det var några byggnad vid andra sidan stationen som förde mina tankar tillbaka till Stockholms söderförorter.

Vi åkte tillbaka till Itabashi och sätte oss på ett sunkigt café och beställde kaffe och en decimeter tjocka toast med marmelad. På caféet började Wataru plötsligt rota lite nervöst i sin väska och tog sedan fram två rosor. Jag kom i samma sekund på att det faktiskt var White Day idag (motsvarer Valentine’s day då killarna ska tillbaka en present till tjejen de fått choklad OM känslorna är besvarade). Inte nog med det, sedan plockade han även fram en liten påse. I den låg ett tungt litet paket som visade sig vara en parfym (Gucci Envy, som han också har. Nu kan vi matcha!)och ett kort där det stod följande.

サナへ

サナと出会ってから毎日が楽しくなったよ。ありがとう。

これからもよろしくね。

3/14, 2009 わたるより

Till Sanna

Sedan jag träffade dig har varje dag vardagen blivit roligare. Tack.

Jag hoppas att det kommer fortsätta vara så.

3/14, 2009 Från Wataru

..ungefär. Det är svårt att översätta ”yoroshuki”, men det betyder väl lite olika i olika samanhang.image3161

Jag var inte beredd på att jag skulle få så fina presenter! Nog för att jag slavade med mina misslyckade muffins i en vecka men jag trodde att jag skulle få någonting litet i stil med choklad som tack för det jag gav honom på Alla hjärtans dag. Jag är verkligen tacksam för det stöd han har gett mig när det har varit jobbigt och att han mer än någon annan tror på mig. Det betyder mycket.

När vi kom hem till mig var båda ganska trötta, inte minst jag som antagligen har åkt på en förkylning och tack vare det haft ont i halsen hela dagen. Vi ligger och pratar i min säng när han plötsligt vänder sig mot mig och säger, ”Jag har en till sak jag vill säga..Skulle du vilja dejta mig?” I Japan är det vanligt att man frågar rakt ut om någon vill ”dejta” och det betyder i princip ”Vill du bli min flickvän/pojkvän?”. Lite som Sverigens mellanstadie-motsvarighet ”Får jag chans på dig?”.

Jag antar att vi mer eller mindre är ett par nu. Det som är säkert är att vi från och med nu dejtar officiellt. Stackarn blev lite orolig över mina oentusiastiska mail under på grund av min nedstämdhet och var inte säker på om han skulle våga bekänna idag.

Det som till en början syntes vara ännu en dag av ångest och melankoli slutade i att solen till sist kikade fram.

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “熱帯植物館へ。

  1. Elin

    Åhh jag älskar er båda två! *sentimental på håll*

  2. frankyvonfur

    Hahahah! Men alltså, fråga chans grejen..gulligt men hej mellanstadiet ^^

  3. Det är nån sorts jämvikt det här, när du blir frågad chans på säger bruden jag gillar att hon inte vill ha en kille. Så om det går bra för dig så… går det dåligt för mig?! Faaan… jobbigt.

  4. frankyvonfur

    Ja! Fett dålig balans! Hur ska vi göra för att fixa det? Hm..

  5. Jag ser bara en lösning – OPERATION: SABBA FÖR SANNA OCH WATARU! *evil villain laugh*

  6. pimu

    men ååååh vad fint!! grattis sanna! jag hoppas att du är glad!

  7. frankyvonfur

    Mattais: Hahaha! Försök bara! Men ja, det kan ju inte fortsätta vara såhär bra för evigt. Snart går väl något åt helvete. Dont worry. Snart blir det nog din tur igen ^^

    Pim: Tack. Eh, jag är väl lite ovan men det känns bra. Han är verkligen jätte fin!

Kommentera

