Ceasar sallad, Gorgonzola pizza och La Boheme Sangria

..är ingenting jag har ätit idag men däremot tagit beställningar på, bland annat. Inte för att det är någon information som gör er smartare eller ger er mer insyn i mitt kaotiska liv från att leta Fashion-senmongakkous, göra allt jag kan för att bli bättre på mitt jobb till att slösa alldeles för mycket pengar på att fika.

Jag tycker om att fika. Har alltid älskat att fika och äta ute (vem gör inte det?). Jag måste nog börja gå lite utifrån hur jag vill bli bemött själv och vad jag är ute efter när jag är ute och äter och applicera det på mitt jobb. Jävla massa snack om mitt baito men just tar det upp mest tid av min vardag. Idag gick det faktiskt OK!!! Jag fick inte alls mycket skäll från min senpai Fuji san (som däremot Cyril, den nya fransmannen, fick. Poor guy. Hade tagit beställning av ett par gäster och glömt att säga det till någon av oss. Gästen blev arg och tillrättavisade honom lite, vilket Fuji san också gjorde. Jag vet hur det känns så jag led verkligen med Cyril. Jag har dock haft tur och bara haft snälla gäster, vare sig jag glömt en beställning eller om de hittat mitt hår i sin mat efter att de ätit till att jag spillt vatten på dem. Jag borde vara GLAD) vilket gjorde mig HAPPIIIIIIII! Jag gick från jobbet med en glad uppsyn på första gången på länge vilket kändes bra. Det kanske finns hopp för mig trots allt. I morgon är det sista dagen för veckan, hoppas det går lika bra om inte bättre. Faito!

En del till att det gick bra idag har jag att tacka Wataru för. Han stöttar och uppmuntrar alltid mig och det är jag verkligen tacksam för. Tack Wataru❤bue1018

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Ceasar sallad, Gorgonzola pizza och La Boheme Sangria

  1. Äh, slösa pengar på att fika… som att det inte är värt 1000yen att få hänga med mig i nån timme?🙂

  2. frankyvonfur

    Klart det var! Ja menade inte just idag utan rent överlag ^^ Det var värt som fan Matti chaaaan❤

Kommentera

