Whiskey&Cola

Det är någonting med lill-lördag som gör att jag faktiskt måste dricka lite alkohol. Därav 7-11-påsen bredvid mig med en halvliter cola och en liten flaska whisky.

Varför man dricker ensam på en onsdagskväll kan man ju verkligen fråga sig, men jag vet inte om jag behöver förklara mig så mycket. Jag är ju ensam. Jag vet inte riktigt om jag tycker att det alltid är tragiskt att dricka ensam, det är väl liksom bara ett sätt att ta det lite lugnt? Kanske inte så hälsosamt, men vad fan är hälsosamt och när började jag tänka på sånt?

Jag blir bara fall lite mjuk och skön, tittar på en film och tycker att den är det bästa jag sett på väldigt länge, vad det än är. Somnar enkelt utan en massa jobbiga tankar (och vaknar med en dov huvudvärk, men tänker jag ju inte på med glaset i handen). Visst, det finns väl skäl till att jag liksom hellre är full än helt nykter, och var jag en helt lycklig människa kanske jag inte skulle göra det. Men helt lycklig tror jag inte på som koncept.

Eller så kanske jag på väg mot alkoholism? Det är mycket möjligt. Kul att vara på väg någonstans i alla fall, tänker jag. Ingen vill ju sitta still hela livet.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Whiskey&Cola

  1. frankyvonfur

    Idiot! Nog för att du är ironisk men lite alkis-varning är det nog på dig ändå. Skärpning! Men jag vill också dricka, trots att jag är glad…egentligen. Just nu är jag dock mest trött. Fan. Fredag suupa!

  2. Jag är inte så ironisk egentligen.

    Du borde följa med och supa med koreaner på fredag!🙂

Kommentera

