Veni vidi vici

Jag gillar inte när jag känner mig spänd och nervös över ingenting alls, fast jag fattar ju att ”ingenting alls” egentligen är allting och att jag inte ser skogen för alla träden. Då är det ofta otroligt skönt att ta lite frisk luft på balkongen. Röka alltså. Jag gillar att öppna ett cigarettpaket som har mer än hälften kvar, det känns säkert. När det är runt fem kvar börjar det kännas lite stressigt.

Idag åt jag middag med en korean från klassen och hans storasyster. Han är ganska tråkig, snäll och så men inte så jäkla rolig egentligen. Systern är söt, trevlig och pratar mycket. Det var en fin middag, men jag hade liksom förväntat mig att vi skulle fortsätta efter maten till någon koreansk bar eller liknande och bli redlöst berusade på alkohol. Men tji fick jag, det blev bara en halvgod (jag misstänker att jag åt tarm…) men heldyr middag, sedan en kopp te och hejdå. Hemma klockan tio helt nykter. Inte alls vad jag hoppats på.

Imorgon vet jag inte alls vad jag skall göra men jag måste fan ta mig ut och bli redlöst berusad någonstans. Det är lite roligare att bli full tillsammans med andra människor än ensam hemma, det tycker jag faktiskt. Vet inte hur eller var det skall bli bara. Finns en fara för att det bara slutar med att jag sitter hemma och tycker synd om mig själv, som vanligt i min ytterst patetiska vardag.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Veni vidi vici

  1. frankyvonfur

    Du ar inte patetisk Matti! Bara lite..fast vid alkohol och har FOR mkt fritid!
    ^_~
    Daligt av korren att bara bjuda med dig pa middag, jag hade hoppats pa mer! Javla satt! De som alltid super som fan!
    Kolla vad Tompis och dom ska gora. Jag ska ju pa ett Rockabilly event sa vi kan tyvarr inte hanga..T_T

Kommentera

