大丈夫?

På senaste tiden har jag börjat göra mycket slarvfel på prov, jobbet och när jag skriver sms. Exempelvis, häromdagen när jag skulle skicka ett sms till Wataru så skrev jag ”大丈夫だよ” (daijoubu= det är lungt/ok!) istället för ”大好きだよ” (daisuki=..love you!). När jag man skriver sms på japanska så är det precis som med svenska mobiler att man kan snabb-skriva. Det vill säga att jag börjar med att skriva ”dai” och så kommer det aoutomatiskt upp förslag på ord. Och ja, på senaste tiden har jag använt båda ganska mycket och klickade i all hast på ”daijoubu” istället för ”daisuki”. Jag tänkte redan då att jag alltid ska kolla igenom det jag skriver några gånger extra innan jag skickar iväg det för att försäkra mig om att liknande skrivfel inte upprepas. Vad gör jag inte igår om samma jävla fel! Första gngen var det väl rätt kul i sitt sammanhang men nu andra gången var det bara pinsamt. 1,6 år i Japan och varav detta är resultatet? Skam! Utöver det så har jag börjat säga fel på ”明日” (ashita=imorgon) och ”昨日” (kinou=igår) av någon anledning. Jag håller verkligen på att bli gamal *sägs med Dan Bäckmanröst*.

Nu ska jag nog ta mig iväg till Jonathans. Det är ungeför en vecka sedan jag var där sist så idag får jag gå dit igen och njuta av ”lyx-drinkbaren” yay!kbsballantyne05

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “大丈夫?

  1. Elin

    ”Ska vi göra mat?”
    att mobilstavfelen hängde med till japan känns bara tryggt! ^^

  2. frankyvonfur

    Hahah! Ja för fan! Mina mobilstavfel sitter som de ska!

  3. Jag skrev またぬ istället för またね en gång till Yuri. Hon skrattade åt mig jättelänge, men nu säger vi またぬ hela tiden istället. Det låter så jävla dumt om man drar ut lite extra på uuuuuuuuu:et.

Kommentera

