蒸し鶏青いねぎ和風ソース

Tänkte uppdatera de senaste 3 veckorna lite, och bestämde mig naturligtvis för att göra det en söndag natt då jag ska upp JÄTTE tidigt morgonen efter för att gå till skolan. Oh well, here we go.

Dagen efter att jag kommit hem var jag och Mattias på Idiot Savant i Shimo, grymmaste baren. Sedan gick jag själv vidare till Rocking Blues Party. Det var GRYMT! Se själva.DSCF8473Mattias ser rädd ut. As he should be.DSCF8474DSCF8504Det var många nya ansikten på klubben. Bra att det äntligen börjar komma lite friska vindar!DSCF8509Riyo var sjukt söt i sin kinesiska outfit med sötaste handväskan!

När Wattis var hemma i Fukushima passade jag att åka till Shimokittan och hälsa på Atsushi i Tomonari sans nya butik, Explosion from outer space. Har mycket gamla Vinyl skivor, självklart då i 50’s/blues/rockabilly/neorockabilly- anda. Här poserar Atsushi framför skylten.DSCF8518

Wattis kom hem och det dagades Buzzin i Shimo. Jag var sjukt trött, men lite depp så det var värt att vara ute om än bara några timmar.DSCF8520?san hade tydligen sett mig vid Daitabashi stationen dagen innan. Daitabashi av alla ställen! Tokyo är allt bra litet. Här står han med sin weif, Koukou san. DSCF8521DSCF8522Jag vet inte varför men jag har för mig att det var ett försök i kampen om att få Daddy Hiroki att gå ner i vikt? Han tvingades dansa jive konstant  i en timme. Det var bara en låt under hela jive-maratonet som han stod stilla. Haha. Go Daddy go!

DSCF8524Jag och Kaoru lagade mat tillsammans. I ambition att växa som kulinarisk konstnär imroviserade vi fram lite maträtter. Behöver jag tillägga att det blev att det blev en succé?

DSCF8528Wataru som egentligen inte är förtjust i sött var ändå snäll och provade den svenska chokladen som jag tagit med. Marabou Amigo, med smak av majschips. Jag känner mig lite ambivalent om vad jag ska tycka om den.

Eftersom jag inte har gått på ett enda hanabi daikai i år så kompenserade jag och Wattis det häromdagen med att köpa små fyrverkerier och tända utanför hans hus i en liten lekpark.DSCF8529DSCF8531Dangerous. ”..Mysterious. Let me be the key to passion, ela is the word for action..”DSCF8533DSCF8535Det var som sjuka tillbaka till barnets mystiska och lekfulla tillvaro.DSCF8536Med undantag för vuxendricka. Här den nya favoriten, Lemon Beer.DSCF8540DSCF8544Världens bästa Wattis och jag.

さってさってoch nu till gårdagen. Runt nio tiden på kvällen åkte jag, Yuri, Mei och Rumi till Kouenji för att gå på Awaodori. Vi bar alla yukata och fick hjälp av Rumi som är expert. Vi hade helt klart snyggast knutna obis. Här är vi i färd med att dricka öl och fira sommaren som varit.DSCF8546Yuri, Mei, Jag och Rumi.DSCF8547Jag hann säga hej till Mattias, Yuri och Michelle också, som var på väg till en Isakaya.DSCF8548Jag och Mei väntar på att Rumi ska hjälpa Yuris franska vän med att få på ännu en yukata utanför en bar i Kouenji som tydligen tillhör en annan vän till Yuri. DSCF8552DSCF8553お疲れちゃん。Fransyskan i bakgrunden med lila yukata.DSCF8554Efter väldigt många öl och väldigt lite mat senare så kom vi äntligen till Loft. Här tvingar jag Drexel’s Sagari san och Ryouta (från Hokkaido) san att ta en bild med mig.DSCF8568Sedan tittade vi självklart på huvudattraktionen A bones.DSCF8565De hade en grym trummis! DSCF8567Det gästspelades av 5678’s som hade spelat  tidigare under kvällen.DSCF8569Direkt efter hade The Drexels sin spelning. Ariel chan, du har då bara killar som är grymma vocalister efter dig!DSCF8572Tomonari san sparade inte på energin uppe på scen.DSCF8576Sen kom bandet som jag kommit för att se äntligen upp på scen, hela vägen från Mexico. Presenting Los Riz laz!DSCF8578Den svåra bassisten och heta saxofonisten.DSCF8577Något oväntat för kvällen var att de hade två gitarrister! Måste säga att den nya vär väldigt duktig.DSCF8579Som sista bild för kvällen ger jag er sångaren, EL BORRACHO.

Ja just det. Tant som jag har blivit så har jag helt glömt bort att berätta det viktigaste. Jag fick för några dagar sedan veta att jag blivit intagen till Esmode Japon och kommer alltså börja studera fashion och sömnad i Oktober. Pepp!!

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “蒸し鶏青いねぎ和風ソース

  1. Hahah awhh känns fint att kunna hålla sig up to date med dina tokyorapporter❤

Kommentera

