Fools fall in love

Förre helgen var jag och Wattis i en park en liten bit från Daitabashi, om man åker mot Meidaimae. Det var en ganska stor park så vi bestämde oss för att cykla runt den. DSCF8582DSCF8583Wattis  väntar på att jag ska fota färdigt.DSCF8584Efter att ha cyklat efter vattnet och tillbaka så treatade vi oss med varsin gladd och en corona, så klart.DSCF8586Ryochan och Misatachan kom klädda i yukata efter att ha varit på festival i Yoyogi.DSCF8588Sen var det dags för Los RizLaz!! El Boracho dricker Tabasco på scen!!DSCF8600

DSCF8591Den nya gitarristens mask får honom att se ut lite som en ailien. Jag röstar för att byta!DSCF8602Señor Gamberro!!DSCF8603Pay respect to the drummer!DSCF8607DSCF8608DSCF8615The crazy teds hade kommit ända från Osaka.DSCF8611Ryo the dynamite klagade på att jag tog för få bilder på honom så jag fick snällt ge med mig och ta en bild. Här med Die-chang.DSCF8613Misato chan försöker sig på en dans i yukata. Hon lyckas bättre än jag. Jag skyller på tight kjol och högklackat!DSCF8616Såg den här postern och mindes när jag och Matchi var på en Goth-utställning i Minatomirai. Den här konstnärens foto utställning var fantastisk! Hon visade hade tagit olika självporträtt under den 2 år långa processen som det tog för henne att gå från man till kvinna.DSCF8617Obligatorisk toalettbild. Lite mörk dock. Och med den här bilden avslutar jag min återberättelse av Rocking Rolling på Basement bar.

På senare tid har jag börjat leka mästerkock i köket och provat mig fram med olika kryddor och lämnat min trygga thai-inspirerade matlagning. Häromdagen lagade jag till exempel Boef Bourguignon och det blev en succée! Det hade kanske behövts lite mer vin i grytan, men overall så blev det gott.DSCF8619Här kan ni se gårdagen experiment. Fläskgryta med svamp, lök och pumpa med smak av timjan, körsbärslikör och citron. Den var snäppet godare än mitt försök till Boef Bourguignon.DSCF8621Den obligatoriska coronan fanns med. Utöver grytan var jag riktigt huslig och lagade scones med havregryn. När skedde denna övergång till hemmafru? Jag måste hitta lägenhet och bli mer självständig.DSCF8623Wataru tog en bild när jag nästan hade somnat med min Snoozie Suzie. Feel the resemblence!DSCF8468Mimi Octopus väntade på mig när jag kom hem från Sverige. Vem liknar jag mest?DSCF8463Jag kände ett behov av att dokumentera denna historiska händlese! Lite sent att ladda upp bilder från det nu men samma dag som jag kom hem bjöd jag Wataru på sill. DSCF8464Han kanske ser lite skeptisk ut på bilden men han gillart!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

