Fail!!

Idag jobbade jag från 12 till 21 och som vanligt är söndagarna väldigt hektiska och det är knappt att man hinner med sin egen sektion. Jag hade som vanligt sektion A. Mitt under lunchen när det är som mest stressigt så crashar Micros (systemet där vi hade alla beställningar) och det var kaos i restaurangen. Notor skrevs för hand, snabbt som attan fick man kludda ner det man kom ihåg av kundens beställning och fråga resten och sedan räkna ut för hand eller med miniräknare.

Det slutade med att jag hade gått minus 12100 yen idag. Jag vet inte om det är på grund av att hela systemet crashade men jag vill försöka att intala mig själv det. Jag tror inte att jag gjort en miss på så pass mycket pengar. De som slutade dagen innan mig hade dessutom gått med över 5000 yen plus så jag tyckte att det gick jämt ut. Som vanligt när jag går plus eller minus så underrättade jag ingenting om det till den resterande personalen som tydligen är ett big NO no. Det fick jag veta idag efter ett halvår när chefen argt ringde upp mig runt 24-tiden. ”Du sa ingenting till någon att du gått back innan du gick hem eller hur? Du har dessutom inte lagt ut för de pengar som du gått back med heller!!”

Hur ofta går man omkring med så mycket pengar på sig? Jag tänkte eftersom de andra två gick plus så gjorde det väl inte så mycket att jag inte betalade. Jag har väl inte så mycket annat att göra än att bita i det sura äpplet och betala tillbaka de 12100 yenen som jag gick back med, vilket ungefär motsvarar 800kr. Det är med än vad jag tjänar på att jobba en hel dag.

Helvetes jävla piss!!

Ingen lägenhet har jag hittat heller. Det är verkligen svårare än vad jag hade förväntat mig. Allt är så jävla dyrt, men det verkliga problemet ligger i att kunna betala summan innan man flyttar in. Det består ofta av en månads hyra i förväg, sedan diverse försäkringar, avgift till mäklarfirman osv. Allt som allt går hela kalaset på mellan 20000 till 25000kr, om inte mer. Jag har inet överdrivet gott om pengar plus att jag mste köpa mig en symaskin och saker till hemmet när jag flyttar. Tvättmaskin, futon, kylskåp mm.

Nästa vecka har jag även slutprov. Inskolningen i den nya skolan äger rum om en vecka och jag börjar skolan om två. Hur fan ska jag hinna med allt? Även om jag hittar en lägenhet imorgon så dröjer det innan jag kan flytta in. Gah!Vad är viktigast den här veckan? Plugga inför slutprov (har 3 dagar på mig) eller leta lägenhet?AAED002117

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Fail!!

  1. Gör det någon skillnad vad du får på slutproven nästa vecka? Har väl redan kommit in på nya skolan och så?

  2. frankyvonfur

    Jo, men det blir ju liksom mina slutbetyg. Men jag funderar på att skita i att plugga och bara koncentrera mig på att hitta en lägenhet. Det måste nästan bli min första prioritering.

Kommentera

