期末試験の期限は近付いてる。

Imorgon är det sista dagen för slutproven. Idag hade vi ett ovanligt lätt grammatikprov och choukai, lyssningsövningar. Både gick nog förvånansvärt bra med tanke på att jag bara lite lätt gick igenom grammatiken i nästan hela 1kyuu kansenmasta igår natt. Det som återstår för morgondagen är läsdelen och att skriva uppsats. Tänkte bege mig till Shimo idag (eftersom det av kända anledningar på facebook inte blev av igår). Precis. Jag hade tappat, eller snarare förlagt mina cykelnyklar. Naturligtvis hittade Wataru dom någon mint efter att han gått in i rummet. Jag säger då det, jag börjar bli gammal! Men du behöver inte oroa dig Elin! Jag är inte i närheten av att bli bohemchick än!

Här är lite bilder från förr förra helgens Gonna Ball. Mycket nöje.DSCF8624Jag tog en karaoke innan med Mattias, Yurichan och Micha. Nostalgiskt var det! Fick dock inte höra någon Africa. BESVIKEN!DSCF8625Mattias hade inlevelse som vanligt.DSCF8626Jag och söta Yuri chan.DSCF8627Mattias känner en viss samhörighet med karaokeloggan.DSCF8630The Pringels! DSCF8635De kallade upp en intet ont anande Daddy Hiroki på scen för encore. DSCF8636Reno med Takeshi som hade på sig ormskinsmönstrad kavaj kvällen till ära OCH ormskinsmönstrade flipflops. Fan att jag inte fick en bild på hela outfiten! RAWR!DSCF8637Det slutade med att min outfit blev lite nostalgiskt burlesque.DSCF8638<3<3DSCF8639DSCF8640

Förra måndagen var det en alldeles speciell dag. Jag och Wattis hade dejtat i ett halvår. Jag är vanligtvis ingen som håller reda på när det gått en en vecka, två månader, ett halvår? Men jag vet att Wattis är en sådan som HAR koll så jag hade skrivit ner det i min kalender. Jag hade även tänkt överraska honom med någonting eftersom han antagligen väntade sig att jag inte ens skulle komma ihåg vår halvårsdag (vilket jag nog inte hade gjort om jag inte skrivit ner det)! Det blev som vanligt mycket planer men liten verkstad, och jag tänker skylla på att det varit så otroligt mycket att fixa inför nya skolan. I alla fall, det här väntade på mig när jag kom hem.DSCF8651Finaste liljorna och en ros! Han är för söt.DSCF8652Med tillhörande kort. Det här kortet är en klassiker när det vankas firande av någonting (ofta födelsedagar). Jag älskar hans ocoola pose och hans ‘fan vad jag är häftig’-uppsyn.

På fånigt parigt vis firade jag och Wataru att vi nu dejtat ett halvår med att gå ut och äta sashimi.

(Bilden nedanför föreställer tsukemono och diverse inälvor (det var Wataru som beställde!).DSCF8641DSCF8643 Man skulle nästan kunna ta Wattis för en korre med sina gigantiska läppar. Elin, du har en till medlem till klubben hotlips!DSCF8645DSCF8646Jag provsmakar en uni. Typ aborre- inälva? Jag har aldrig vågat mig på det innan men det var inte så pjåkigt. Det hade lite av en..smörig smak. DSCF8647Wataru beställde bara in konstga saker som bara han gillar. Det här var fisklever tror jag. Huvva. Jag är inte den som säger att saker är äckliga innan jag provsmakat, men jag kan konstatera att oavsett vad for sorts djur det är så tycker jag inte om lever! Det skulle vara gåslever då. DSCF8648Här dricker Wattis nihonchu, japansk brännvin ofta gjort på ris eller potatis.DSCF8649Mot slutat av middagen beställde han som tur var tillagad fisk. DSCF8650Och toufu.

Det var kanske andra gången jag ätit sashimi sedan jag kom till Tokyo, varav de första gången var hemma hos Wattis. Det var väldigt gott men med tanke på att vi nästan inte hade ätit någonting innan och bara åt rå fisk så fick det också sin effekt på min mage. Jag fick ett passande magont och illamående när vi skulle cykla till Shimokitazawa. Som tur var gick det över efter några drinkar! Vi avrundade det hela med att gå till en bar där vi trodde att Atsushis tjej Monchi jobbade på. Jag tänkte att vi även skulle passa på att lämna över min souvenir till dem, marabou schweizernöt. Det visade sig att hon jobbar på två barer och för kvällen var på den andra baren. Nåväl, efter två dyra drinkar senare (de hade skyhöga bordsavgifter!) med min souvenir tryggt nedpackad i väskan begav vi oss till den Andra baren. Vi hade beställt våra drinkar och jag tyckte det passade sig att lämna över presenten. Jag öppna väskan och voila. Nothing. Jag hade mycket noggrant packat in den i en plastpåse som förberedelse och lagt in den igen i kylen tills vi skulle gå. Problemet var bara att jag hade glömt att ta ut den ur kylen och stoppa den i väskan när vi väl gick hemifrån. Grattis! Så det blev ytterligare två  dyra drinkar till och sedan hemgång med ett efterhängande magont. Den här gången på grund av x antal skratt- anfall. Förlåt Wattis.

Som många kanske vet så fick jag inte så mycket gjort igår eftersom jag spenderade alva min dag med att leta efter mina cykelnyklar och den återstående tiden att hanla och laga en klassisk svensk köttsoppa med misslykad klimp. Tog dessvärre inga bilder på min utsökta somma (minus klimpen) men ni får en bild på äppelsmulpajen jag bakade!DSCF8653

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “期末試験の期限は近付いてる。

  1. Elin

    Klart Wattan ska vara med i hotlips-klubben. Hälsa honom att han är välkommen när som helst, vi behöver fler medlemmar.
    Har ni använt drinkpinnarna?? :’D
    Grattis till lägenheten!!!!
    Hälsa Wattan, ha det bra i Hokkaido. Püss Darling.

  2. frankyvonfur

    Jag glömde visst drinkpinnarna hos Mama i Råggan T_T Förlåt! Hon ska skicka dem!
    Tack! Jag flyttar in om en vecka. Iiii! Fan det blir jäcligt mycket grejer som ska köpas. Oh well, it’s worth it!

Kommentera

