Rocking Blues Party

Igår var jag i Shimokitazawa och strollade så mycket som mina fötter tillät mig. Tyvärr hade jag osköna pumps kvällen till ra och kunde inte dansa så mycket som jag hade velat. Jivade bara tre eller fyra gånger. Går man ut så går man ju ut för att dansa! Och hänga. Till allas besvikelse så var det sista gången Rocking Blues Party hölls på Basement bar. Jag som älskade det stället! Nära hem är det för mig numera också. Från och med December så kommer det att hållas på en klubb i Shibuya. Jag är lite ledsen i ögat. Igår var det som sagt två gäst dj¨s från England ( El Nino och lady Kamikaze) och en japansk burlesk danserska (Erochika Bamboo). Först ut en bild på mig och Natsuko. Bilden är tagen av Suzy Retro.7431_159154108745_543308745_2693826_6372643_nDSCF8868

Como de Jive, RBP houseband.DSCF8869Jun❤DSCF8870Big Boy.DSCF8871Tequila!DSCF8874Det var många som vågade sig upp på scen. Bland annat Hari.DSCF8875Och..vad han nu heter. Tog till ock med två shots. DSCF8881Sedan bjöds det på avklätt.DSCF8883DSCF8885Efter uppträdandet klättrade Sato san upp på scen och uppmanade folk till att dricka mer Tequila.DSCF8886Men det hela gick lite överstyr när han började ta av sig kläderna.DSCF8889Här försöker han få ut Erochika Bamboo på scenen igen, med temalåten Money money. DSCF8890Han gjorde allt för att folk skulle ge honom ch Erochika tusenyens sedlar.DSCF8891Här kommer en överraskad men glad Erochika Bamboo ut och dansar.DSCF8892Det doades.DSCF8894Jive!DSCF8896Natsuko med två tjejer i matcahnde sailoroutfits.DSCF8897DSCF8898Jag och Suzy som var fin som vanligt.7431_159154193745_543308745_2693843_2143722_nHär snor jag en bild från Suzy då jag inte tog någon bild på ig och Wattis tillsammans. Ha hade kvällen till ära på sig sin nya manchester tröja.DSCF8899Sato san drar fram det värsta ur folk. Här spexar han med Tomonari san.DSCF8900Här vilar jag fötterna med sötaste Mei och Yuri.DSCF8901Mer jive!DSCF8902Go san spexar på dansgolvet.DSCF8903Jag försökte ta en bild av Hiroko och hennes man när de dansade men det gick inte vidare bra. Jag fick en bild på en söt och glad Hiroko i alla fall.DSCF8905Natsko jivar loss med El Nino.DSCF8907Här är en bild från i morse på vägen hem. Jag sov hos Wattan och även om vi bor nära så var det lagom kul att behöva cykla hem i dagsljus iförd sneakers, och gårdagens outfit med tillhörande päls. Rawr!DSCF8908Här bor då alltså jag på 2:a våningen. Kika gärna förbi på en kopp kaffe!

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Rocking Blues Party

  1. Elin

    jag kommer imorrn kring fyra, blir det bra darling? ^_^

  2. frankyvonfur

    Du är så välkommen så!❤ Jag ska baka scones idag också, om bara ungspotatisen vill bli klar!!!

  3. Elin

    ah, jag blir lite stolt över oss och våra husliga kunskaper!

Kommentera

