三連休!

(4-dagars långhelg) Har förvisso redan passerat men jag tänkte helt osälviskt dela med mig av lite bilder från min och Wattis date i Yokohama. Watarus lillayster hade vunnit biljetter till en kryssning med Royal Wing, men eftersom hon inte själv trodde att hon skulle använda dem bland annat på grund av att hennes pojkvän bor i Nigata-ken, så gav hon oss biljetterna.

Vi gick först av i Chukagai (Chinatown) och passade på att äta butanikuman (fläskfyllda knyten, nästan som palt fast utan potatis..eh, det vill säga inte alls som palt) och annat smått och gott medasn vi rörde oss mellan de turist- täta vägarna. Efter alls småplock bestämde vi oss för att grunda rejalät innan  kryssningen. Det var nämligen på det viset att man var tvungen att välja ett set som inte ingick i biljetten för att få åka med. Man kunde välja mellan china buffé, dinner set, desert set och beer set. Vi valde såklart öl set’et. Med tanke på att vi antagligen kommer att hinna drika ganska många glas öl under 1,50h så kände vi att det var dags att grunda med ramen. I chinatown bjuder alla resturanger på nästan samma meny. Chahan, chili räkor, dumplings, wook. Sen finns det de resturanger som är i lite högre prisklass och serverar anka och hajfenssoppa. Jag har sedan jag var liten alltid varit strängt emot att äta hajfenssoppa. Eftersom hanfena ses lite som en delikatess så betsällde Wataru  in en hajfens-ramen. Jag förklarade för honom att jag inte tänkte äta av den och att jag var emot att äta hajfena. Stackarn förstod inte hur pass seriös jag var och graden av allvar i det att jag inte tyckte om det faktum att döda en haj bara för fenans skull och hade jätte dåligt samvete hela kvällen efter det. Hade jag verkligen fröklarat från början så hade han aldrig beställt in soppan. Med tanke på att det var jag som inte var tillräckligt tydlig i mitt ogillande så var det ingenting som jag hängde upp mig vid. Vi pratade om det och såg fram emot kryssningen med all-you-can-drink-beer.

Efter den lilla incidenten med hajfens- ramen såvar vi så pass mätta att vi kände det lägligt för en promenad. Wataru kollade upp en park i nrheten som en vän till oss rekomenderat. Mins tyvärr inte namnet men delar med mig av det så fort jag kommit på det. Det var en väldigt fin park. Innan parken låg ett köpcentrum och en väldigt fashionabel festlokal. Kanske borde hålla födelsedagsfest i Yokohama?Från parken kunde man se Bay bridge. Fantastisk utsikt! Jag rekomenderar verkligen ett besök! Bay bridge hade ändrade färg emellanåt.Snart ska vi åka färja.Meningslös bild innefrån färjan.Bay bridge up close, med kattformad måne.Wataru fick ett telefonsamtal från sin senpai och prata i säkert 15-20 min och lät mig står ocg frysa på däck. Fy!En frusen och alkoholuppsvälld-i-ansiktet pose.Wataru insisterade på den här bilden.Det här var alltså förjan vi åkte med.Vi drack myket öl, åkte färja, snabbbesök i chinatown och promenad i park. Fabulous date med andra ord!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

