A date with lady Red.

Ja jag sitter alldeles för mig själv och njuter av min nya favorit (som att jag hade någon innan?), Nottage Hill. Det är ett Australiensiskt vin och är helt utsökt enligt mina smaklökar.

Idag var jag och några vänner förbi min skola och tittade på tvåorna (som går ut nu till våren) och deras presentationer. Vissa var bra, lika så deras verk medan andra var mindre bra. Sedan gick vi ut och åt thaimat till lunch. Jag åt en bagapad poi eller vad det nu hette. (David, rätta mig!)Sedan gick vi och tittade på ett mystiskt torn i närheten av vår skola. För att sedan råka gå förbi en kiosk med samma namn som vår mönster- lärare.

Runt två- tiden så tittade vi på ettornas presentationer och jag måste säga att de flesta av dem var ganska svaga. Man komme inte ihåg varken skaparen eller kreationerna av vissa när man lämnat rummet, vilket är ett väldigt dåligt betyg. Överlag tyckte jag att de flesta saknade självkänsla och framförallt en tro på sitt eget koncept. De flesta kommentarerna från lärarna, som satt i ”juryn” var att  temat/konceptet inte var tillräckligt tydligt, eller att ens verk inte stämde överens med sin presentation/valda tema. Det jag lärde mig idag var hur jag vill att en presentation ska framföras, med energi och tro på sin kompetens och sitt val av tema. Oavsett hur nervös man än är så måste man komma ihåg att försöka ha roligt och se allt som en erfarenhet. Hur kul är det för lärarna och de elever som tittar att se en jätte nervös, nästan på väg att gråta- student framföra sin idé? Man blir inte inspirerad själv och definitivt inte övertygad av det man ser och hör. Nej, mer positiv energi och inte jag-är-sämst-i-hela-världen-tänkande a la många japaner. Det viktiga är alltså att välja ett starkt koncept med ett tydligt tema och se till att produkten stämmer överens med ens design skisser. Det är även viktigt att redan från början tänka på vem man vill ska bära kläderna, vart man skulle vilja sälja dem och hur mycket man skulle tänkas kunna ta betalt för dem.

Jag var ganska trött när det hela slutade, runt halv fem- tiden. Kom hem, med för mycket i händerna efter att ha plockat ut min asaker från vårt klasskåp som kommer att ändras då vill till våren blir ettor. Trots att jag var trött såg jag till att göra lite övningar på yogamattan (det var ett tag sedan nu) och lagade efter det den godaste grytan med vin, lagerblad och timjan som smaksättare! Och ja, japansk köttgryt-tärningar (som substitut för buljong). Gott var det och passade utmärkt med vinet jag köpte. Till det åt jag också resterna av grönsakssoppan som jag gjorde dagen innan. Ljuvligt!Imorgon ska jag förmodligen förbi Yuzawaya och kolla in priser på overlockmaskiner, och på tyg. Jag har lite projekt på gång som jag tänkte styra upp såhär på lovet. De dagar jag inte jobbar vill säga. Det blir även en kort fika med Mattias imorgon vilket jag ser fram emot! Vi har inte träffats på allt för länge så det kommer att bli ett kärt återseende. Nu funderar jag på att ta cykeln till 7/11 eller 99 shop för att köpa vit choklad. Kände ett litet behov av att äta det till rödvinet.  Problemet är att jag är ganska trött, så fråga är..orkar jag?

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “A date with lady Red.

  1. Ja jag är fett pepp på fika imorgon!

    Åt förresten en KitKAt i vit choklad nyss, den var en massa god! Tips!

  2. frankyvonfur

    Jag är också pepp! Ska lägga mig nu så att jag är någorlunda pigg imorgon!

Kommentera

