Operation uppdatering 11〜13/3

Torsdag

En helt vanlig dag, nästan.

Jag började dagen med en rejäl frukost.Havregrynsgört med banan, toast med stekt ägg och en kopp te. English breakfast såklart.

Efter att ha städat lite tänkte jag för omväxlingsskull gå till Don quijote, en matvarukedja som ligger mellan stationerna Sasazuka och Daitabashi, istället för att ta cyklen som jag alltid gör. På vägen dit passade jag på att ta en bild av det här charmiga gamla huset.

På vägen hem tog jag en annan väg och fick syn på den här fina rosenbusken.Jag vet inte riktigt varför men jag gillar det här huset. Kanske för att trappan sticker ut lite i de annars så avskalade husen.

När jag kom hem var klockan bara sex, och eftersom jag hade massor av energi kvar efter gårdagens vilodag så tänkte jag att baka muffins vore en bra idé. Citron- och chokladmuffins blev det! Till det gjorde jag en hallonfrosting gjord på philadelphiaost och hallonlikör.

Wataru ringde och meddelade att han inte kunde komma på middag men det stoppade inte mig att lyxa till det lite i vardagen med en italiensk rätt.  Jag bestämde mig för att laga..

1.2.3.4.Ni har nog gissat rätt vid det här laget.Cannelloni! Receptet hittar ni här http://www.tasteline.com/Recept/Canneloni_med_spenat_och_gorgonzola.

Jag valde att köra på det jag hade hemma och använde philadelphiaost istället för gorgonzola och skippade muskoten och valnötterna då jag inte hade det hemma. Gott blev det!När jag kom hem fann jag den här söta inbjudningen från Boop Poop a Doo i min brevlåda. Inbjudningen gäller deras sale som äger rum den 19〜26/3. Rean är på 20% men eftersom jag är en sådan älskvärd stammis så får jag 30%. Typiskt att den ska börja samma dag som jag åker till Okinawa!

Lördag

Treornas avslutingskollektion

På lördagen var jag tvungen att gå upp lite tidigare än vanligt för att bege mig till skolan och hjälpa treorna inför deras avslutningskollektion som skulle visas samma dag.

Eftersom mitt havregryn tog slut dagen innan så gick jag tillbaka till en japansk frukost bestående av ris, natto (fermenterade bönor, http://sv.wikipedia.org/wiki/Natto. Dock stämmer inte riktigt beskrivningen då man som oftast äter det med en japansk seasoning och japansk senap (karashi)) och ett stekt ägg.Vi samlades i CAD- rummet på taket och blev indelade i grupper och fick information om vad vi skulle göra. Eftersom jag, Kaori och Yuri skulle gå lite tidigare. Egentligen ville de att man skulle stanna till sista showen var över och hjälpa till att plocka undan men vi tre smet undan runt tre- tiden istället för klockan sex.Såhär ser det alltså ut på taket. En massa bord, stolar och jidouhanbaikis. Tae är i färd med att köpa en vitamindryck.Piro såg lite trött ut.Eftersom det var fint väder ute så åt vi vår lunch ute. Jag hade inte tagit med mig någonting då jag skulle gå tidigare men km på att jag antagligen skulle vara ganska hungrig vid det laget så jag bad Yuri, som var sen att köpa en onigiri till mig.Tae hade på sig ”Nishumura- kun”byxor på sig. Vi kallar modellen så då en kille i vår klass alltid har på sig liknande lite vida byxor.Här väntar vi på att gästerna ska ramla in. Jag och Yuri fick äran att hålla i ett lakat där det stod ”ショーが始まりますので携帯の電源をお切り下さい” (shoo ga hajimarimasu node dengen wo okirikudasai- Showen ska strax börja, så var vänlig och stäng av din mobiltelefon”.Jag hade inte med mig min canon och kunde inte ta några bra bilder. Jag ska se om jag kan få några bilder av Kaoris som inte var lika suddiga.Första showen var avslutad och vi gick upp på taket i solen och väntade på att den andra skulle börja. Fukusei kun som var sen tyckte att han hade åsamkat oss besvär och hade därför köpt små friterade bakelser till oss. Jag valde en med kurogoma fyllning i. Mumms!Yuri och Tae valde chokladbollar med smält choklad inuti. Såg himla god ut den med.

Jag minns inte vad jag gjorde efter skolan, men jag tror att jag sprang lite ärenden men lyckades nog ändå komma hem i skaplig tid. Lagade världens godaste pasta med sparris, lök, tomatsås och massvis med parmesan!Slut på lördag!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

