乾杯沖縄 Dag 2

Lördag

Vi var alla ganska trötta efter middagen dagen innan men lyckades i alla fall komma upp i skaplig tid. Ja, åtminstone jag, Mei chan och Ako san som gick upp runt klockan 7. En bild han jag ta innan jag kilade ner för att äta frukost. Egentligen tycker jag att jag har ett ganska konstigt ansiktsuttryck och en ”spänna näsborrarna” pose men jag tyckte det var fint att jag fått med min sovande Wattis❤

RizLaz hade repning runt tre och kunde inte följa med på utflykten men vi andra var desto mer pepp!

Vi ville inte missa hotellfrukosten som förvisso inte var inräknat i priset, men vad gör väl en morgon! Man kunde välja mellan västerländsk frukost och japansk. Med tanke på att min havregrynsgröt tagit slut och jag bara äter japansk frukost hemma så tänkte jag att lite ombyte förnöjer.Jag och Mei var först in i hyrbilen och kunde inte vänta på att få åka till havet!På väg till Ikei beach så stannade vi till vid en bro för att få känna på vattnet. Det var en underbar dag med skinande sol och turkost vatten i överflöd! Det enda minuset var väl att jag inte tagit med mig solkräm som resulterade i brända armar från armbågen och neråt (då jag faktiskt bad kofta för att skyla mig så mycket som möjligt) och i nacken.Alla ville ner till vattnet!Jag var tvungen att ta en bild på Mei chans fina väska.Men blev inte lite sugen på att åka vattenskidor nr man såg den här killen. Inte för att jag någonsin testat men någon gång ska väl vara den första!Utifall en olycka skulle inträffa.Vi stannade för att äta lite glass. Jag provade på en benimo smak. Benimo är som en sötpotatis fast lila.Framme!Så fruktansvärt fint!Ai chan var först i vattnet!Ako san gick lite väl långt ut i vattnet.Dai- chang. Alltid med ett leende på läpparna!The crew.Att vara eller inte vara en badkruka. Ma-chan var lite osäker på om han skulle våga sig i eller inte.Han fick lite hjälp på traven av Ishiyama san. Innan Ma- chan han ramla i blev de båda tillsagda av föraren av båten ni ser i bakgrunden. Typiskt.Vi hittade uni som betyder havsborre. Uni- inälvor kan man ofta se på sushi-bordet och är en delikatess i Japan.Här håller Ma- chan i en.Innan vi åkte för att äta lunch var jag tvungen att borsta av mina smutsiga fötter. Jag älskar att vara på starnaden men jag tycker inte om att vara sandig. Inte ens om det bara gäller fötterna. Dock var det en väldigt finsandstrand med fin, mjuk, torr sand inte klibbig och obehaglig som många andra stränder.På väg till lunchstället.Världens största tacorice åt vi. Jag fick bara i mig halva, om ens det, resten fick följa med i doggybag till hotellet. Någon sorts souvenit måste älsklingen ändå få! Lite senare på dagen när vi åkte runt i second hand butiker köpte jag också en röd bandanan till honom eftersom han samlar på det. Nu han jag inte leta efter det perfekta mönstret men det blev en med ett ganska..etninsk mönster om man säger så. Jag vet att han har en liknande och eftersom det låg två stycken i påsen så delade jag och Dai- chang på det. Halva priset alltså!Dags för huvudeventet. Vi var framme vid hotellet runt halv sex, samma tid som eventet startade! Och eftersom RizLaz skulle spela först hade vi bara ynka 30min på oss att snabbt springa upp till hotellrummet, duscha och frächa till oss.

Men innan Kanpai Okinawa öppnar sina dörrar vill jag bjuda på den här fantastiska idolbilden av Tatsu san. Äntligen var det dags för The RizLaz!50- tals japps är så himla söta!Det var många band som spelade för kvällen så jag kommer tyvärr inte ihåg alla namnen.Det kramades på dansgolvet.Jag hade på mig min fina autentiska 50- tals klänning med rosmönster.Dj’erna för evnetet. Go from Tokyo och Good speed Sid från The Bash.Yabe san ska då alltid grimasra på bild!Basisten i ett amerikansk band som kommit för att spela fick låna Watarus kontrabas. Kolla in bilden ovan med Wataru och basen och den här killen och se om ni finner vad som skiljer. Basisterna.De här paret är så jäkla söta! Mannen står liksom alltid i mitten av dansgolvet och spelar luftbas. Underbart!Tama san hade gjort pedikyr. Här poserar en glas Mei med de fint målade tånaglarna.Andra hade åkt och gjort manikyr. Jappar älskar verkligen det här med att pyssla med naglarna. Det ska inte bara målas på i roliga mönster, nej stenar, små nallebjörnar, mini kakor allt är välkommet! Den här gången var det dock bara glitter och stenar som gällde.En av åskådarna hade fått sig lite för mycket och bestämde sig för att klä av sig, och varför inte göra det på scen? (Alltså sångarens min. Jag dör!!)Sedan åkte byxorna av.Bopp till you drop!Organisatören för eventet, Tetsuji san, ville inte vara sämre än den byxlösa mannen ni såg i bilderna ovanför och lekte tappa byxorna- leken som avslut. Det var den kvällen. Fin var den! Lite trött och gnällig blev jag kanske på slutet men jag stannade ända tills att stället stängde. Vet inte när man får chansen att åka på rockabilly event i Okinawa nästa gång, bara att dansa bort de sura minerna! Att mina fina röda skor gått sönder var kanske en av de faktorer till att jag blev lite winey i slutet. Nämligen de här fina röda sandalerna. Det och att jag gått upp klockan 7 samma morgon! Party till you drop!

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “乾杯沖縄 Dag 2

  1. Elin

    jag älskar att det är du och rockabillyjapparna. Loves it.
    Fina bilder, hoppas du och wattid hade det swell.

  2. Helena

    Vill också åka till Okinawa! Det ser ut som du haft det fab, hoppas det. Längtar till juniiiiii!

Kommentera

