Lycka..

är att komma på att man har ett sjukt gott omame pan (bönbröd) i väskan när man är på väg till 99 shop för att köpa sig något litet sött efter några öl på en billig Izakaya.

är att ge kaffe och en red bull till någon som man vet kommer behöva det och uppskattar att man ens tänker tanken.

är att man får sjukt intressanta erbjudanden om potentiell extra jobb/ erfarenheter att faktiskt utöva det man studerar (nu vet jag inte om jag kan vara till någon hjälp men jag hoppas!).

är att dricka öl på en billig Izakaya med vänner och prata om allt från (ursäkta äckligt ordval, men det kom inte från mig!) menskoppar till brustna hjärtan och svek man inte kommer över men ändå ha kul när man pratar om det det för att det inte finns någonting bättre än att ventilera sina tankar till folk som förstår.

är att vara mer pepp än någonsin och bli bäst (det har jag förvisso haft som mål från början but oh well).

är att veta att Den personen man tycker så mycket om att ens hjärta nästan spricker tycker precis lika mycket om Dig.

är att se film i sin ensamhet och inspireras inspireras inspireras.

är att vara öppen och därefter kunna ta emot och se erbjudanden och möjligheter som man inte gjort tidigare.

är att inse att man är bra utan att behöva skryta om det.

är att kunna se saker man är mindre bra på och bli bättre på dem. Yes! Utveckling!

Ikväll var en sjukt bra kväll helt enkelt. 1.Jag har ätit suhi i en park. Själv. 2.Tagit bilder på körsbärsblom i Hanegi kouen, nära ett av de bästa (och värsta) kollektiven i Tokyos historia! 3.Att fika och äta sjukt god äppel och karamell paj med mjukglass + kaffe såklart. Detta livselexir. 4.(Igen) druckit billig öl på en Izakaya i Shimo (bara det, shimokitazawa är bäst!) och prata svensk mentalitet och personliga saker. Att vara glad och tacksam för att man bor i Tokyo men samtidigt kunna uppskatta Sverige på håll ( det är väl ingenting jag gjort precis idag men det fick följa med på listan ändå). Åkt förbi en kompis affär och, som sagt, få roliga framtida erbjudanden.

Nej. Nu ska jag sova. Eller titta på film. Jag kan inte riktigt bestämma mig.

Godnatt!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

