高級な食べ放題へどうぞ!

Gårdagen började med att jag var lite seg med att komma ut, men runt 2-snåret hade äntligen fått på mig ytterkläderna och promenerade bort till Honancho för lite motion och för att besöka Home’s, ett stort varuhus. Jag hittade dock inte det jag letade efter. Det vill säga tyngder att använda mig av när jag ritar mönster. Det blir att leta någon annan stans. Innan jag kom hem han jag med en glass på Baskin and Robbins som har världens godaste glass! Är ni i Tokyo så kolla upp det. Jag antar att det är ett amerikanskt företag så det finns väl lite varstans i världen skulle jag tro. Köpte en hel pumpa på vägen hem för 250 yen. Tyckte jag var ett fynd. Jag älskar pumpamos eller grytor med pumpa i, så himla gott!

Jag kom hem och han klippa ut lite delar i en blus som jag vill sy. Har dock ingen overlockmaskin än men jag tänkte att jag åtminstone kunde testa modellen i ett sheeting- tyg, som vi använder i skolan när vi gör övningar. Ser det bra ut så går jag över till att klippa ut de delar som behövs i det fina gröna tyget jag köpt. Dagens projekt: 1. kontrollkolla formen på blusen genom att bara rätt och slätt sy ihop delarna. Jag funderar också på att ta en promenad in till Kouenji. Vi får se. Eftersom jag inte har några pengar så skulle det kännas för jobbigt om jag hittade någonting som jag eventuellt skulle vilja köpa. Dessutom köpte jag den finaste 40- tals klänningen när jag kom hem från Okinawa. Relativt billigt kunde jag köpa den också på grund av lite defekter och att de hade 30% rea. Så klänningen gick från 24 000 yen till 14 000 yen. 10 ooo yens rabatt med andra ord! Nästan 800 kr! Det ni. Nog om mina planer idag, för att återgå till gårdagen.

På kvällen mötte jag upp Pim och Kibu i Shibuya för ett se Pims väns spelning OCH under uppträdandet få äta en himmelsk buffé. Allt för bara 2000 yen. 2 timmar, hur god mat som helst och ljuvliga efterätter (som panacotta, pärontarts, glass och chokladfondu). Till detta fick man naturligtvis dircka hur mycket juicer, te och kaffe men ville. Alkohol var däremot inte inkluderat, men med tanke på hur mycket öl vi druckit kvällen innan så var det ingenting som vi direkt saknade. De hade även världens fräschaste salladsbord. Jag blir alltid helt till mig när jag får äta hur mycket sallad jag vill. Är det någnting som är ganska dyrt här i Tokyo så är det frukt och sallad, men jag ser ändå till att lyxa med tomat och isbergssallad ibland samt banan och frukt efter säsong såklart. Den lilla pajen var nästan lika god som mammas ost och skinkpaj!Här är då ett litet glas med sockerkaka, grädde och färska bär. Det bästa på desserbordet var ändå rumraisin glassen samt pannacottan. Hur ljuvligt som helst! Pims kompis band var också jätte söta. Gullig japanska pop. Bandet heter Ea (http://ea-she.com/). Stället vi var på heter The Diner och ligger i en byggnad lite innan 109. De har även lunchbufféer för bara 1600yen som är värda att kolla in! http://www.spaceshowertv-thediner.jp/

Efter det åkte jag mätt och belåten (för att inte säga illamående, just en av de anledningarna till att jag undviker att gå på buffé eller cake- tabehoudai) och tittade på Hors de prix med Audrey Tauto. Mja, skulle jag vilja säga men ganska fin miljö!Nu ska jag ta tag i disken och sedan börja på mitt projekt. Imorgon börjar skolan, och det är väl med blandade känslor som mitt lov tar slut. På ett sätt är det skönt att faktiskt ha någonting att göra igen, så att man inte kan ägna en hel dag till att bara titta på film, även om sådana dagar också behövs ibland. Jag känner bara att jag måste hinna med minst EN Hanami i år! Jag hoppas att det är fint väder på fredag.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

