Rock’n’Roll graduation!

Här är alltså bilderna från Watarus examen- fest. Enjoy.Här är tårtan som jag betställde 2 dagar innan. Eftersom jag inte hade bilden på Jack Scott så åkte jag hem till Wataru, medan han var på jobbet såklart, rotade bland hans grejer och blev sjukt frustrerad över att jag inte kunde hitta vart han lagt sina bilder. Tror jag letade i nästan 40min innan jag äntligen hittade en plastficka med vykort/bilder i. Tog snabt ut bilden på Jack Scott, tog en bild av den med min kamera och åkte hem. Väl hemma förde jag över bilden till datorna och skickade iväg den bilden och en bild på Wataru eftersom jag ville att de skulle använda Watarus ansikte. Ganska lyckad bild blev det ändå! Under bilden står det ”Sotsugyou omedetou” och betyder grattis till examen. Så här såg jag ut i håret.Söta Mei chan och Yui chan❤Wataru fick chokladkex av Yui i examen- present.Go san and baldy.The Ramblers spelade.Nico stod för musiken.Good speed Sid och Mei chan.Yui och Oka chan.Ako san och Saori.Alla utom jag och Mei hade randiga tröjor på sig.Baldy och Kaori san.Det blev många tal från Watarus sida, en aning motvilligt men det är svårt att stå emot pöbeln ibland.The Rizlas!Det delades ut Mejidaigaku Manjus (godisar från Watarus universitet).

Risdegsknyten med söt bönfyllning i.We’ve got manjus!Mitt i livet tycker Peter, Rizlaz förra gitarrist, att Shingo och Wataru gör ett dåligt jobb i ”Flying saucers rock’n’roll” och hoppar upp på scenen för att visa dem hur det ska låta.Det hela blev så bra att de till och med bjöd upp Joji kun.Och Go san som gett sin gitarr till Peter..så han fick improvisera med det som fanns till hands.Hela kalaset filmades av Go sans vän.Atsushi tog över Nico och bjöd på klassiska bopers.Manju!Good speed Sid och Tomonari san är imponerade med min kamera.Rookien i baren hörde fel när jag skulle beställa en Red Bull Vodka och gav mig en Grapefruitvodka (WTF?!) Men som förlåt så fick jag båda två till priset av Red Bull vodkan!Den klassiska Jack Scott posen!Resterna av tårtis.Efter tårtätningen skulle det fångas popcorn med munnen. Här gör Wataru och Nico ett försök.Och fångade den!

Sedan hälldes det popcorn i ölglas, hölls ännu mer tal från Watarus, lyssnades på nostalgiska japanska poplåtar (som jag såklart inte har någon referens till) och sedan var det slut!Jag cyklade hem till Wataru medan han fick skjuss av Go san eftersom han hade kontrabasen med sig. På vägen hem möttes jag av de här vackra körsbärsträden som stod i blom!

Vi kom hem, gick och la oss och sov i ungefär 3 timmar. När jag vaknade fanns det inget ris och då bjöd Wattis mig på kall udon. Sjukt gott var det! Och lätt. Allt som behövs är konbu tsuyu att doppa i (utspätt med lite vatten), purjulök, udon, och lite valfria grönsaker.Gott gott gott!

Till middag lagade jag en grönsakscurry med bland annat pumpa i. Tummen upp det med!Slut på helg!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

