En regning onsdag.

Jag och Fumiko hade planerat Hanami i Yoyogi kouen, men dessvärre så började det regna så vi fick ställa in. Istället bestämde vi oss att gå på bio och se Avatar och innan dess åka till Harajuku för att titta runt i second hand butiker. Vi gick först till Kinji där Fumiko hittade en scarf och en väska. Det fanns däremot ingenting som föll mig i smaken. Sedan åkte vi några trappor upp till Hanjiro, en kedja med blandat second hand och ny design. Väldigt mycket kjolar med blomtryck, oversize och 80’tals pumps. Lite söderchict fast gulligare. På grund av regnet så kände vi oss båda ganska trötta och hängiga så vi gick till ett café som ligger runt hörnan av la foret, det vill säga korsningen omotesando/ meijijingu. Kommer inte ihåg vad stället heter men det ligger en trappa ner. Du hittar det på vänstersida om du går från harajuku stationen längst omotesando. Vi tog varsin latte och delade på en laxsallad.Söt Fumiko hade precis kommit hem från N.Y så vi pratade ganska mycket om hennes eskapader i det stora äpplet.Sedan kom min mat. Friterad tonfisk med smak av curry och chili. Fumiko åt en omuraisu.

När vi ätit klart hade vi fortfarande ganska lång tid kvar innan filmen skulle börja så vi fick den briljanta idén att bowla. Vi betalade för oss och åkte in till Shinjuku.Först ut var jag!Å hej!

Sedan var det dags för Fumiko.Fumiko hade snyggaste movesen till skillnad från mig som mest såg ut som en tant.

Det var många spärrar den första omgången från bådas sida. Däremot försvann mitt flyt under andra omgången och jag förlorade ganska stort mot 30 poäng. Fumiko var grym och satte nästan bara spärrar och två strikes. Jag fick egentligen tre strikes, men den ena räknades som en spärr då jag inte fick ner någon kägla under första försöket. Eftersom regeln var att förloraren bjuder på juice så bjöd jag på dricka under bion. Fumiko var snäll och bjöd på popcorn även om det var hon som van.Här är vi i våra 3D glasögon.Vi såg Avatar på min favoritbiograf i Shinjuku. Kommer inte ihåg namnet men det ligger längst upp i o1o1 byggnaden. Attgå på bio på 10e våningen är inte helt fel det! På vägen ner försökte jag ta en bild av den fina utsikten men det blev ett ganska dålig resultat. Det jag tyckte om med bilderna var att jag och Fumiko kom med.Så, nu har även jag sett den omtalade Avatar. Visst det var lite häftigt med 3D, men det var lite väl mycket Pocahontas över storyn, som alla säger. Jag lär inte vara en av dem som köper dvdn när den kommer ut men det var en rolig upplevelse att få se den på bio. Usch. Jag har spenderat så mycket pengar den här veckan på att hänga med folk. När skolan börjar blir det att ta strikta tag om plånboken!

水曜日雨が降りましたのでお花見の予定をキャンセルしました。その代わりに映画館で映画を見ることになりました。でもその前に買い物しに行きました。私何も買わなかったけど原宿のキンジで文子がスカフとバッグを買いました。雨のせいで二人とも結構だるかったのでラ・フォレの近くあるカフェでちょっと休憩しました。体が冷えましたンのでホッとカフェラッテを呑みサーモンのサラダをシェアしました。メインディッシュとして私がマグロのピリフライで、文子はオムライスを食べました。映画が始まるまで時間がありましたので新宿でボーリングをしにいきました。始めに二人とも上手くいきましたが私どんどん下手になりました(笑)ボーリングやるのが何年ぶりでしたので楽しかったです!文子が30点で勝ちましたので映画館で飲み物をおごりました。新宿の映画館でアバターを3Dでみました。内容的にはちょっとPocahontasっぽすぎだと思ったんですがまあ、3Dで見るだけで面白かったです。皆さんも機会があれば見にいったら面白いかと思います。

Wendsday started off by raining so me and Fumiko cancelled our plans for Hanami in Yoyogi park and decided to go and see Avatar instead. The movie didn’t start until 7pm so we went to Harajuku for some shopping. I didn’t find anything but Fumiko bought herself a scarf and a bag. Cold and drowsy from the rain we went to warm ourself at a nice café not far from La Foret. We both had a cafe au lait and shared a salmon sallad for starters. I ordered spicy fried tuna with rice for main and Fumiko had a omuraisu. After finished eating we still had some time left before the movie started so we went bowling in Shinjuku. It started off well for both of us with almost only spares until the second round where it got worse and worse for me so I ended up loosing with 30 points. (Even though I had 3 strikes! Well, actually one of them counted as a spare since I didn’t hit any pins at the first try! Btw Fumiko had two strikes as well!) Since I lost the game I bught us some icetea at the movie. Whoever looses the game treats. Fumiko bought us a popcorn even though she won the game!
The movie wasn’t That good (too much Pocahontas for me) but to see the film in 3D was in itself pretty amusing.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

