Första veckan i skolan.

Jag tror att det är dags för en uppdatering. Jag visste att jag skulle ha mycket att göra när skolan började, men oj! Vilken chock efter att inte ha gjort någonting på lovet! Har lyckats med att somna två gånger framför datorn den här veckan, och inte vaknat först 7 på morgonen med kläder och smink på! Jag har inte haft någon tid att skriva på bloggen men tänkte göra ett försök idag.

Fredag (läs förra fredagen)

Jag börjar med bilder från förra veckan från hanamin (direkt översättning, titta på blommorna, vilket är själva meningen med att ha picknick under körsbärsblommen)  med klassen. Eftersom alla bor på så olika ställen så bestämde vi oss för att Yoyogi kouen var en bra plats att träffas på.Nishi (det nya smeknamnet för Nishimura-kun) och Koutsuki ledde vägen.Det var inte speciellt varmt ute men vackert ändå!Det här var våran mat för dagen.

Vi drack rödvin tills läpparna och tungan blev alldels lila!

Det mörknade och blev kallt så Nishi drog sin luva över huvudet likt en eskimå.Vin på burk.

Mm! Färgerna! Som från en 80- tals video. Jag tänker därför dedikera den här bilden till min vän Elin. När alla hade ätit så mycket att det inte gick att få ner någonting mer så gick vi vidare till en izakaya i Harajuku, där var och en var tvungen att beställa in någonting litet att äta. Jag tror att alla var sprickfärdiga när de gick hem. Det var dock några av oss som blev sugna på karaoke efteråt. Vi valde 747 i Shinjuku så att det skulle bli enklare för alla att ta sig hem sedan.

Det var ett fint sätt att bonda lite med några nya i klassen. Slut på fredag!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

