Att göra mönster.

Tisdag.

I tisdags hade vi en lektion som heter 切り替え線の研究(kirikaesen no kenkyuu) och går ut på att vi på ett lite ”roligare” sätt ska kunna förstå och rita mönster. Vi började kursen med att få mini mönster som vi sedan klippte ut och häftade ihop till en liten överdel.

Jag mörkte dock efter att jag häftat ihop den lilla modellen att jag vikt in dartsen. Oh well! Sedan skulle vi rita en svart linje där vi ville ha en skärning.

När vi ritat ut linjen/ linjerna så var det dags att klippa. När vi sedan klippt isär den lilla överdelen så var det alltså dags att tänka praktisk. Hur kan man på lättast och snyggast sätt få modellen att ligga platt så att vi eventuellt skulle kunna göra ett mönster av den. Det snyggaste alternativet vore att öppna så lite ”darts” som möjligt, och eftersom det är omöjligt att inte ha några alls så bestämde jag mig för att använda mig av 4 darst. 2 vid bysten och två i ryggen. Väldigt intressant och rolig kurs! Ska försöka att göra lite mer sånt här hemma!

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Att göra mönster.

  1. Helena

    Vad roligt att få se vad ni gör i skolan!

    Puss!

Kommentera

