Fortsättning på uppdatering!

Söndag (läs förra söndagen)

Jag cyklade in till Shimo för att ta en fika med Mattias. Jag var tvungen att hämta ut pengar så vi ziczacade oss mellan allt folk (väldigt folktätt å helger!) för att komma ner till JP post som är det enda stället jag kan ta ut pengar med mitt svenska visakort. Vid sidan av bankomaten ligger affär med retroleksaker. Vi stannade och tittade lite på alla fina SMAP omslag från 90- talet.Här poserar Mattias glatt med ett av omslagen. Poserna! Härliga 90- tal! (den här bilden skulle jag vilja ägna till Jens, den storna 90-tals fantasten).Det här var nog ändå min favorit. Efter att jag tagit ut fika pengar så gick vi till North side café som ja, ligger på norra sidan av stationen. Lite halvdyra priser men oh så god mat!Vi beställde in kyckling i tomat och basilikasås. Kycklingen visade sig vara friterad (japaner älskar frityr! Dock inte Wattis), men det var gott ändå!Till maten drack vi vin, 1. för att det var söndag 2.kaffet var sjukt dyrt.I väntan på desserten.

Choklad, banan och karamellkaka! Himmelskt!*chomp*Äta äta liten kaka!

Efter fikan ringde Yuri och sa att hon hade slutat jobbet och var på väg till Shimo så mätta och belåtna betlade vi notan och gick till stationen för att möta upp henne. Yuri som precis hade slutat jobbet var hungrig så de två gick till en hawaiiansk resturang för en bit mat medan jag tog cykeln hem för att hinna förbereda maten till att Wattis slutade. Allt var fixat och klart och eftersom jag var beredd på att han skulle sluta sent så höll jag mig vaken tills att han ringde. Runt 1 på natten ringer ha och säger att han inte ens är i närheten av klar och bad så mycket om ursäkt över hur sent han hörde av sig och att han inte kunde komma. Han är precis i färd med att lära sig allt på jobbet och har ganska mycket nytt att vänja sig vid, och eftersom han inte är trygg i kläderna ännu så tar allt så mycket längre tid. Shou ga nai, tänkte jag (översatt det går inte att göra någonting åt, sånt är livet, c’est la vie, hakuna matata, typ. Välj själv!) Lite ledsen i ögat över det såg jag till att snabbt få lite mat i mig för att kunna sova så ”tidigt” som möjligt med tanke på att jag började kl.9 samma morgon. Tråkigt slut på en annars fin söndag!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

