Hanami i Ueno kouen.

Lördag (läs förra lördagen)

Förra veckan var det slutet på hanami- säsongen, och eftersom det bara är en gång per år så gäller det att passa på! Nu var det ganska glest i träden på grund av att det regnat så mycket, men vad gör väl det! Picknick är alltid trevligt.Under festivaler eller andra högtuder/festligheter så kan man alltid hitta ett stånd med chocobanana med strössel på i fina färger.Det fanns även klubbor till försäljning.Här såldes det snacks.

Tsukuru verkar väldigt intresserad av Pims mobilfunktioner.Jag fick en kexburgare av Pim.Tsukuru spexar med Topp!*äta kexburgare*

Efter picknicken åkte jag hem, gjorde mig i ordning, och tog cykeln in till Shimokitazawa där jag hade stämt träff med Kaoru för att dricka öl. Jag och Kaoru är lika gamla, plus att han också läst design så vi har mycket gemensamt. Lätt att prata med är han också och anser som jag att man inte ska begränsa sig, stilmässigt, vad man lyssnar på mm. (Måste bara här påpeka hur läskigt Tsukurus finger ser ut! Hade inte lagt märke till det innan! ) Vi drack öl till sista tunnelbanan. Kaouru skulle vidare till en electroklubb där hans vän dj’ade och jag velade om jag skulle till Bash eller inte. Till slut bestämde jag mig för att gå och stresscyklade hem. Väl framme sprang jag upp till lägenheten, tog tag i första bästa väska och sprang sedan iväg för att hinna med sista tunnelbanan. Jag hann nätt och jämt, vilket var tur för det var en himla trevlig utekväll!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

