Sunday morning le tiredness

Åh vad jag är trött. Skulle vilja sova i två timmar till, minst en! Men när det är så fint väder ute som det är idag så vore det bortkastat att spendera hela dagen med att sova, även om jag misstänker att jag inte kommer gå någonstans idag. Har lite saker jag måste fixa. Test- sy en t-shirt med sailorkrage, färglägga ett porträtt (men det får vara inom parantes), städa, Och skriva ut bilder och word dokument från Watarus skrivare, och baka en banan, choklad och karamelkaka att ta med till skolan till fin fina Yuri som fyllde år igår.Ja, just det. Hämta mina skor som jag glömde på klubben i morse för att jag var så trött. Vilket pucko man kan vara ibland! När jag stiger ur taxin i Sasazuka upptäcker jag att vänta, varför har jag lite bytt om till flats? Vart är mina flats? Neeeeeeeej..!!

Jag ringde till klubben när jag kommit hem och skorna var i säkert förvar. Så det är bara att pallra sig tillbaka till Shimokitazawa runt fem tiden för att hämta upp skorna och min souvenir från Ru chan.

Häromdagen beställde jag , för en billig peng, även ett par jätte fina svarta skor från 40-talet. Tyvärr var skorna alldeles alldeles för små, både på längden och bredden så jag måste sorgligt nog sälja dessa fina skapelser. Jag tänkte försöka få dem sålda på Explosion. Jag blev lite ledsen i ögat och lagade pannkakor på surmjölk med havregryn och pumpa. Det åt jag med tomat och avokado. Kalasgott!Sedan var det dags att fixa inför utekväll. Jag lockade håret men det hann som vanligt lägga sig lite innan jag han ta mig ut ur lägenheten så till slut gjorde jag en kort bob av den. Fick mycket fina kommentarer.Yes. Här är den nya klänningen på. Jag har blivit lite besatt av gröna klänningar den senaste tiden. Och blåa. Ja, utöver röda såklart. Modellen är också hemskt söt. Det enda som är ett litet minus med klänningen är materialet. Jag vet inte riktigt vad det är men väldigt mjukt och liksom lite åt flanellskjort- hållet. Men klänningen i sig var inte dyr på långa vägar så det blir ett väldigt litet minus. Ja just det, det faktum att jag troligtvis inte kommer att kunna använda den här i sommar på grund av värmen. En vår/höst klänning helt enkelt!

Nej, nu ska jag börja med det där word dokumentet.

5 kommentarer

Filed under Iroiro

5 responses to “Sunday morning le tiredness

  1. Noo poor little thing, inte glömma skorna. var du lite ”trött”? bwaha haa ha.
    Vad tråkigt med skorna. Var det jappeskor, dom lär ju ha haft ännu mer tiny fötter då också än nu.
    püsspüss

  2. frankyvonfur

    Nej jag beställde skorna från USA men eftersom de är från 40- talet så är de ju väldigt små i storlekarna ;_;

    Och ja, jag var faktiskt BARA trött. Ru och Mei sa att jag sov i slutet. Hahahah! Första gången jag somnat på en klubb! Äntligen blivit en riktig jappe!

    Püsspüss

  3. Helena

    Klänningen är verkligen jättefin! Du passar i grönt btw.
    Püss!

  4. Le thanks! Jag älskar grönt!

  5. hahaha!
    jappebeviset, först sova på tunnelbanan och nu på klubb! För bra.

Kommentera

