Att jobba eller inte jobba på resturang.

Som många kanske vet så extra jobbar jag på en restaurang i Daikanyama. Att säga att jag tycker om mitt jobb vore en överdrift. Jag trivs verkligen inte, men jag måste jobba för att kunna spara ihop åtminstone hälften av min skolas årsavgift. Saken är den att jag hellre skulle vilja jobba i en second hand affär mest för att kunna ta och känna på olika sorters tyg dagarna i ända och få mer kunskap i vintage kläder. OM jag skulle lyckas få ett jobb i en vintage butik så är det högst troligt att jag inte skulle tjäna mer än 700 yen/ h vilket motsvarar 54kr/ h. Väldigt låg med andra ord. Men det skulle inte spela någon roll. Det är inte pengarna jag vill åt utan kunskapen. Utöver det skulle jag eventuellt kunna jobba där jag jobbar nu på lov och helgdagar för att få ihop lite extra. Det är förvisso bara en dröm, men jag ska nog försöka att göra verklighet av den och skriva en CV imorgon. På japanska. Usch. Jag minns hur lång tid det tog sist. Jag måste nog be Wataru om lite hjälp också.  Sedan är det bara att passa på att gå runt i olika butiker och hoppas på det bästa! Dessvärre så tror jag att det kan vara väldigt svårt för min del eftersom jag bara kommer att kunna jobba en dag i veckan, men jag ska i alla fall ge det ett försök. Man förlorar ingenting på att försöka! Jag tror jag ska börja med min favorit butik i Daikanyama, Doop Poop A Doo.

För att byta ämne så hade jag i söndags bakat en banan, karamell och chokladkaka till Yuri i sen födelsedagspresent som jag snällt tog med till skolan i Måndags. Det blev ett röd/vit prickigt kuvert med ett fint hemmagjort kort också.

Födelsedagsbarnet.Piro har alltid så söta kläder på sig.Yuri likaså.Kakan.Gruppbild.Vad jag inte visste var att jag av misstag förmodligen ställt in hur många bilder kameran skulle ta och inte hur många sekunder det skulle gå innan kameran tog bilderna, vilket gjorde att vi alla blev ganska förvånade när kameran började ta bild efter bild.

Lämna en kommentar

Filed under Tankar

Kommentera

