Torsdag

Idag promenerade jag in till Shimokitazawa för att skriva min CV. På kvällen hade jag stämt fika med Pimchi, Mattias och Yuri så jag ville få så mycket som möjligt gjort under dagen. Jag hade några dagar tidigare köpt en extern hårddisk att föra över alla mina bilder till eftersom de tar så stor plats på min dator. När jag hade fört över alla bilder så raderade jag dem från datorn. Eftersom jag, safe and sound, hade fört över bilderna. Trodde jag. När jag senare skulle kontroll kolla att allt fanns med hade de flesta av mina bilder inte kommit med då de fanns i ett annat program, vars ikon var det enda jag lyckats föra över. Panikartad ringer jag till Mattias och försöker att hålla mig lugn medan tårarna rann ner för mina kinder. Visst det r bara bilder, men det är alla bilder hittils på mig och Wataru och överhuvud taget på det mesta jag gjort här i Tokyo. Visst att de viktiga minnena sitter i minnet och inte i bilder, det var bara så TYPISKT av mig att i ett försök att frigöra lite mer plats i min dator istället raderar det mesta av mina bilder. Som tur var höll sig Mattias lugn och guidade mig genom skype till hur jag kunde försöka få tillbaka det jag raderat. Lyckligtvis fick jag tillbaka mina bilder och lite mer därtill, bland annat bilder jag aldrig tidigare sett och bilder från alla siter jag någonsin tittat på de senaste månaderna. Det här lilla missödet tog nästan hela dagen och nu har jag bilder i överflöd som jag måste sortera.  Men de är tillbaka. Tror jag. Tack Mattias!!

Efter att jag lugnat ner mig vid tanken på att bilderna finns där, även om jag förmodligen inte kommer att orka sortera dem på ett tag framöver så tog jag på mig mina sneakers och stoppade ner kameran i väskan och promenerade till Shimokitazawa för att skriva min CV.

Lite senare under kvällen åkte jag in till Shinjuku för att träffa Pim, Mattias och Yuri. Vi gick till Comme ca stores café på 5e våningen och åt dyr kaka som det mest var grädde i, men trevlogt hade vi!

Lämna en kommentar

Filed under Iroiro

Kommentera

