Söndag

I söndags blev jag uppringd av min chef halv elva på morgonen (då jag fortfarande låg och sov). En tjej som precis har börjat hade blivit akut förkyld och kunde inte jobba vilket resulterade i  personalbrist i den redan rådande personalbristen. Läget var alltså akut och han frågade från vilket tid jag kunde komma till restaurangen och jobba. Jag hade inte så mycket val än att åka in till stan och jobba efter en helkväll ute (var på Extra Vaganza och dansade från 22.20- 05.00 så jag var ganska mör ja. Jag såg förresten ut såhärJag var röd dagen till ära och använde mitt hårnät som jag fått av Ru chan). Jag förklarade snällt att jag inte kunde komma in tidigare än ett på grund av att jag väntade på ett paket med varor, och att jag inte kunde jobba till senare än fem på grund av att ett annat paket skulle komma runt 6-8- tiden. Lite innan 12 kommer mitt paket från Watarus mamma. Jag skyndar mig att slita upp det då jag bara har 15min på mig innan jag måste gå. Hon är verkligen så himla gullig! Jag fick ett samtal från henne Torsdag eftermiddag där hon ringde för att se om jag behövde någonting. Inte bara mat utan koppar, fat mm. ”Du kan be om van som helst! Vi har så mycket som vi inte använder här, och behöver du ris så kan du alltid hör av dig! Vi skickar ner det åt dig!”Så himla snäll! Jag blev verkligen rörd av att hon erbjuder sig till att skicka ner saker till mig. ”Det har ingenting att göra med att du är Watarus flickvän. Du bor själv och är långt ifrån din familj så jag vill ställa upp som en extra förälder och hjälpa till. Tveka inte om det är någonting!” Jag ska köpa med mig massa svenska souvenirer när jag åker hem och skicka till dem när jag kommer tillbaka! Undra om de gillar knäckebröd? Tillbaka till paketet. Hon hade skickat med ris (det godaste riset!), sparris, svarta bönor (ska ätas som sötsak, provade att äta det med vaniljglass häromdagen, väldigt gott!), och lite andra grönsaker som sötpotatis och toroimo (en sorts potatis som ärlite klibbig. Den brukar man oftast riva så att den blir lite.. vad ska man säga..tororo? Slemmig så att säga. Man smaksätter den med wasabi, mirin och tsuyu och äter den tillsammans med ris eller soba. Älskar det!)Jag fick även sötaste tupperwere lådan med kaniner på!

Fick äntligen mina skor som jag beställt! Jätte fina 50-tals slingbacks i plast. Kommer passa hur fint som helst tillsammans med min hawaii klänning eller ett snyggt fodral i blått!

När jag kommer hem trött från jobbet får jag ännu ett paket hemlevererat! I paketet låg också ett fint brev från säljaren.

Jag hade köpt tre jättefina hattar som bara väntas att få användas tillsammans med stiliga 40-tals klänningar och dräkter! Jag ska försöka få lite sytt innan jag kommer hem i sommar. Sedan har jag spanat in den finaste dräkten i marinblått i affären där Wataru jobbar. Jätte fint skick och jätte fin design! Just nu är det lite knapert med pengar så jag måste hålla mig lite. Det som jag köpt den senaste tiden har allt varit ganska billiga fynd och då är det ibland ok att skämma bort sig själv lite grann tycker jag!

3 kommentarer

Filed under Iroiro

3 responses to “Söndag

  1. Åhh vilken söt mamma han har! Vad gulligt att hon vill ta hand om dig, känns tryggt😉

  2. Åhh gullemamman!!❤
    Kul med nya fynd, klart du ska passa på😀

  3. frankyvonfur

    Jag vet! Hon är så himla gullig! Hon bad mig även att höra av mig om jag inte visste hur man skulle äta de grönsaker hon skickat. Så söt!

Kommentera

