Jesu död och uppståndelse. Bättre sent än aldrig.

I går hade jag Mattias på besök och jag bjöd på en sen påskmiddag.

Mattias ber en bordsbön innan maten. Men jag ska vara ärlig. Det var inte så mycket för att fira Jesus som att få äta lite svenskt.

Är det någonting man saknar så är det sill, ägghalvor och färskpotatis med dill och gräddfil. Nu finns inte allting att köpa i Tokyo, mn gräddfil fixar man lätt genom att blanda yoghurt och creamcheese. Funkar precis lika bra!

Jag hade laddat med att köpa corona och lite rosévin. Det är trots allt vår. De senaste dagarna har varit som svensk sommar hetta, helt sjukt! Och väldigt väldigt varmt på jobbet. Jag som jobbat 4 dagar i sträck var väldigt glad över att få koppla av med god mat, sällskap och vin. Yuri kom lagom till varmrätten efter jobbet och hade inte lagt märke till att hon hade kvar sin namnbricka!Går du förbi H&M i Harajuku så står Yuri snällt till din tjänst! Ja, det vill säga om du inte är stressad och otrevlig.Ni fick ingen bild på varmrätten som bestod av fläsfilée i ugn. Ja, kanske inte lika fancy som riktig fläskfilée men nästan. Till efterrätt blev det vaniljglass med jordgubbar och körsbär.

Söt Yuri.

Mattias försöker vara söt.Japan- katt posen!

Mätta och belåtna blev vi sugna på karaoke. Då tog vi på oss skorna och gick mot stationen för ett kärt återbesök på Big-1. Fabulous!

2 timmar karaoken blev ett mycket fint avslut på kvällen. Som avslutningsbild får ni en blond Mattias.

2 kommentarer

Filed under Iroiro

2 responses to “Jesu död och uppståndelse. Bättre sent än aldrig.

  1. Mattias

    Jag ser så jävla blek ut på första bilden!! Måste vara bakfyllan, hahaha.

    Men SJUKT kul kväll iaf, fan vilken underbar karaoke! Som back in the days!

    • frankyvonfur

      Jag vet! Riktigt lyckat! Så roligt har jag inte haft på länga på karaoke! Tack så himla mycket för att båda ni kom!❤

      Och jag vet, du ser sjukt blek ut. Måste ha varit all yakuniku och öl innan ;P

Kommentera

