En torsdag.

Idag när jag kom hem hade jag fått världens största och finaste vykort från Darling E.

Det läste jag över middagen som idag bestod av kål och spenat sallad med löstkokt ägg, ris och tororo.

Tororo är något man har över ris och är liksom lite slemmig i konsistensen. Låter väldigt oaptitligt men är väldigt gott! Görs på toroimo (toropotatis) och smaksätts med wasabi, tsuyu, mirin och eventuellt lite soya. Perfect när man inte har natto hemma! (Fermenterade bönor).

Såg precis klart Les Parapluis de Cherbourg. Modet var väl gulligt och sådär typiskt sent 50-tal tidigt sextiotal men jag vet inte om jag riktigt är för det här med att man ska sjunga sina repliker.

Fick ett samtal från Darling W där han sa att vår vän barberaren kunde bleka min utväxt imorgon. Yay! Det är hemskt hur jag ser ut i håret just nu. 2,5cm utväxt är inte att leka med. Jag får se till att våldgästa min faster på hennes jobb när jag kommer hem för att få med mig lite förnödenheter.

I helgen är det ingen klubb jag ska gå på men jobbar hela lördagen. Jag vet inte hur jag ska lyckas skrapa ihop någon semesterkassa men på något sätt borde det väl gå. Hejja! På söndag tänkte jag vara lite kreativ och eventuellt göra färdigt blusen jag påbörjat och förbereda lite inför andra studier eller bara sitta och skissa. Måste jobb mycket mer på att få upp mina skills! Och spara pengar så att jag kan köpa min egen skrivare+ scanner samt overlock maskin och Illustrator/Photoshop. Varför ska allt jag behöver vara så dyrt? T_T

Imorgon ska jag alltså återigen till immigrationsverket för att få tillstånd till att komma tillbaka in i landet i Augusti. Sedan blir det att åka direkt till skolan för att sedan ta en sväng förbi Barber Frank där jag så snällt ska få min hemska utväxt blekt. Jag ska nämligen agera modell till en vän nästa helg och måste se bra ut i håret!

Mina tidningar som jag beställde från skolan hann jag inte titta igenom men det får bli en annan dag.

Nu, sova.

Today I got the cutest and biggest postcard from Darling E. I red it over a simple but oh so good spinach sallad. I just finished watching Les Parapluies de Cherbourg, I would’nt say it’s the most exciting movie I’ve seen over the yeras but I guess the fashion was cute. A little bit too girly for my taste though. Just got a call from my boyfriend where he tells me tat our friend, the barber can bleach my hair tomorrow!  Theres no specific club I’m going to this weekend so I’ll think I’ll just take easy and try NOT to spend any money. I need to save what I have for my trip to Sweden and for an overlock maschine, illustrator/photoshop and a printer/scanner. Yep. Everything I need costs a LOT. Tomorrow I’m off to the immigration bureau to get permission to get back into the country after going home to Sweden for 3 weeks. NOT looking forward to it. The trip to the immigration bureau that is. After that I’ll have to finish putting on the zipper on my skirt at school and then I’ll be blong again, thanks to Moro kun at Barber Frank. I desperately need it for a photoshoot I’m doing next sunday. Oh, I got some magazines today that I ordered from school. Haven’t had the time to look them through yet but I’m looking forward to it! Whenever I have the time that is. This sunday is all about sewing and finish the slit on my skirt.
But now, I need sleep.

今日ポストの中にエリンからのデカイはがきが入ってました。嬉しかった!夕飯を食べながら読みました。今日の夕飯はほれ んそのサラダととろろご飯を食べました。さっきワタルと電話で話ってて明日バーバーの友達がサナの髪をブリーチしていいと言ってました。やった!

今週末イベントとかは特にないのでゆっくりしようと思っています。お金も節約しないとね。。7月はスウェーデンへ遊びに行くので遊びのお金もいるし後はロックミシンやイラストレータ/フォートショップやプリンター/スカーナも買わなければならないし。。高い物ばかりですね。頑張りまっす!明日は入国管理局へ入国許可書を申し込みに行かなきゃいけないです。ちょっとめんど面倒くさくても。でもそうしないとまた日本へ戻れないかも知れないから明日も頑張って早く起きます。その後は直接学校いって、学校終わってからフランクバーバに髪をブリーチしていきます!

今日学校から注文した雑誌も届けました。今週の日曜日も学校の作業をやらなければなりませんので読める時間あるまで楽しみにしています。

では、お休みなちゃ〜い!

3 kommentarer

Filed under Iroiro

3 responses to “En torsdag.

  1. Maja

    Hörru sanna du tänker väl inte KÖPA illustrator/photoshop? Jag kan vidarebefodra ett mail så kan du fixa det gratis.
    Säg till om du vill ha.
    Puss /m

Kommentera

