Compassion fatigue

I fredags var vi på en Hussein Chalaya utställning som hölls på Museeum of contemporary art Tokyo, i Kiyosumishirakawa.Utanför ingången. Ni som har chansen borde verkligen åka hit! Var här förra året och tittade på en utställning som hette ”Luxury” med verk från Martin Margiela, Comme de Garcon med flera. Finns en mysig park med basketboll plan brevid som man kan ha picknick i!Kie och Aya som äter glass.Mannen i kepsen är vår lärare i design och modeteckning, Hamaguchi sensei. Men vi brukar kalla honom för Hama can (eller är det bara jag?). Han har en hund som heter Maro som han älskar. ”När jag är på dåligt humör så kan ni bara visa upp en bild på Maro så känns det bättre”Kaori och Tae.Yuri var chic i randig tröja.Man fick inte ta bilder på utställningen så jag tog lite bilder från Hussei Chalayans hemsida,  http://www.husseinchalayan.com

Hussein Chalayan kläder är en blandning av teknik,  konst, filosofi, politik och religion. Allt inspiration från hans hemland och de krig som pågått där till dagens tekniska samhälle.

Efter utställningen åt vi lunch och traskade sedan bort till ett galleri en bra bit från museet. På vägen dit gick vi förbi en jätte stor park där perfekt för stor picknick!Vid det här laget höll vi alla på att smälta från värmen!

Galleriet vi gick till låg gömt i en slags fabrik- liknande företagsbyggnad. Liksom lite hemligt. Ett ställe som bara du och dina närmaste vänner känner till ungefär. Utställningarna i sig var inte så intressanta, desto mer föll jag för galleriet var på.Det kändes lite förbjudet att vara där, som på ett äventyr!

Efter galleri besöket åkte alla gemensamt tillbaka till skolan och hade lektion till halv åtta på kvällen i mönsterkonstruktion. Det såg ut lite såhär.

Det har blivit mycket pasta de senaste dagarna då mitt ris tagit slut. Den här gången lagade jag en japanska version med räkor och Aojiso. Himla gott!

Och till det en after school öl. Det var trots allt fredag.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Compassion fatigue

  1. åhh afterschool är underskattat, jag tar min sista på onsdag på ett tag iaf, då får jag mitt barnskötarbetyg ^^

  2. frankyvonfur

    Way to go Darling E!
    Ja, det blir mycket afterwork för dig i sommar när jag kommer hem! Be prepared!

Kommentera

