Söndag.

Idag bar det av till Shinjuku för att köpa lite typ till en uppgift i skolan. Jag funderade på en mindre shoppingspree men lät bli och åkte hem direkt. Väl hemma gjorde jag i ordning lite lunch. Jag hade längtat till en isbergssallad hela morgonen och så kommer ag hem med min nyinköpta sallad från Life och vad hittar jag i salladen? Jo en drös av nya inneboende. Så det blev en sallad på kål och tomater samt sesamkyckling.  Efter lunchpausen åkte jag raka vägen tillbaka till affären och krävde ett nytt salladshuvud, och det fick jag. Ett nytt större salladshuvud. Den här gången förhoppningsvis utan oinbjudna gäster.En gladd och en chuhai fick följa med mig hem. På söndagar får man dricka alkohol mitt på dagen om man jobbat hela lördagen. Jag hade velat dricka Rosé men hittade ingen på varken Kaldi eller en sakeya.  Medan jag läppjade i mig min grapefrukt cider läste jag ”The weird shadow over Innsmoth” av HP Lovecraft. Projektet jag gått med i utanför skolan är att göra köstymer till ”En midsommarnatts dröm” som ska sättas upp i Tokyo av en internationell teatergrupp som enbart består av vollontärer (so excited!) och inspirationen till många av de övernaturliga karaktärerna är tagna från verk av H.P Lovecraft. Det var ett första möta med honom och det känns som ett bra tillfälle att bli lite mer allmänbildad vad gäller klassisk skräcklitteratur. Efter läsningen och chuhaien blev jag så trött så trött och tog en liten powernap.Sydags!

Jag gjorde ganska mycket fel och vad som hade kunnat göras på 3 timmar höll på till klockan tio. Jag fortsätter imorgon efter skolan!En väldig sen middag blev det och middagen beståd av..Pasta! Mentaiko såklart. Jag älskar mentaikopasta.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Söndag.

  1. du får laga lite jappemat när du är här ^^
    vad är mentaiko?

    • frankyvonfur

      Det ä marinerad Pollok (som fisken heter på engelska) -rom. Starkt och gott. Godast är det om man har i lite grädde.
      Mest vill jag äta gott som jag inte kan äta här, men det är klart att jag kan laga lite japanskt! Jag kan vara som en hemmafru och laga mat till du kommer hem från jobbet!

  2. Åhh ja va underbart.
    Housewifychan.❤

Kommentera

