Och mina händer färgades svarta.

Favorithatten fick åka på igen.

Efter skolan träffade jag Pimchi och vi åkte gemensamt hem till Sasazuka för att färga Pims hår. Har tyvärr ingen före och efter bild. Efter hårfärgningen åt vi middag bestående av ljummen Kyckling och tomatsoppa och sallad. Det går bara inte att äta tyngre än så när det är så varmt! Till det drack vi naturligtvis Lemon beer.Mitt i middagen ringde det på dörren.Det var paketet från Watarus mamma som kom! Fullt med ris, grönsaker, grönsaksjuice och sasamaki. Så himla snäll! Arigatou okaasan!Till efterrätt åt vi frukt i stora lass.

Trots att jag var supermätt så var jag bara tvungen att testa sasamaki. Det är ett risknyte som man ska äta genom att doppa det i azuki (sötade bönor) och kinakona (ett sött pulver med smak av sesam)

Nu ska jag läsa lite mer Lovecraft!

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Och mina händer färgades svarta.

  1. Anna

    Hej, din blogg är fantastiskt trevlig! Jag har följt dig i några månader nu och tänkte höra om du har några bra tips ang. vad jag ska packa ned i resväskan inför min Japan-resa nu i juli. Jag är medveten om att det är en varm månad och att luftfuktigheten är hög, men det är ändå lite svårt att få grepp om vilka klädesplagg som är mest ”praktiska” i värmen. Bör jag satsa på att packa ned luftiga kläder, t.ex? Tack på förhand!

    • frankyvonfur

      Jag fattar inte varför jag fick den här kommentaren ett år senare..konstigt.

      Var du i Japan i förra juli? Om du var här så kanske du märkte att det inte spelar så stor roll vad man har på sig. En bra sak att ha med sig är gummistövlar utifall att. Regnperioden är förvisso i juni men ibland kan det även fortsätta lite in i juli också. Kläder i bomull är väl att satsa på då det är så varmt och inte polyester. Eftersom det är så pass hög luftfuktighet så måste kläderna kunna andas annars får man nog lätt värme eksem.
      Sedan är väl inte byxor det mest ultimata. Shorts, kjol eller klänning är klädesplagg att satsa på! Och scarfs. Ac’n på tågen är så pass stark att det är lätt att bli förkyld mellan alla tågbyten och väntande på varma perronger.

      Förlåt än en gång för mitt sena svar men jag fick ett mail om att jag fått en kommentar på det här inlägget idag 10/1 2011. Helt sjukt!

Kommentera

