Fulöl och nya bekantskaper.

Igår efter jobbet åkte jag direkt till Yukari i Harajuku där Mattias hade avskedsfest. Det känns sorgligt att veta att han ska hem nästa vecka men eftersom vi kommer ses lite i Stockholm i sommar så känns det lite lättare! Men lite vemodigt är det nu när alla ska hem. Jag orkade inte ta med min canon till jobbet så jag tog med min fulkamera. Här är lite bilder från kvällen. Med betoning på lite.Jonas var där som jag inte träffat på länge! Utöver honom, Yuri och Pim så var det bara folk jag aldrig hade träffat. Men lika kul hade jag för det! Det serverades typisk izakaya mat som edamame bönor, kål och löksallad, pommes frites, friterad kyckling, maki rullar och goya champuru som var alldeles för besk. Tacka vet jag Okinawiansk goya champuru.Efter ett tag kom Isao! Han var somrig i sin stråhatt och (hör och häpna) somnade inte den här gången.Tsubasa och Hiyoko kom också förbi på en öl! Båda älskar svensk musik och inredning och är det sötaste paret jag vet!

Mattias fick en solfjäder i present av Hiyoko och Tsubban.På kanten stod det Mateiasu med katakana. Så himla fint! Ni får ursäkta den suddiga bilden.

Efter att ha druckit billig fulöl så skulle alla fortsätta till Karaoke. Men någonstans på vägen bestämde en tysk i sällskapet att vi skulle åka till Takadanobaba och drick i två timmar och sedan gå på karaoke för att han skulle ha en presentation på måndagen och inte fick tappa sin röst. Jag som hade tänkt gå på karaoke i kanske 2 timmar och ta en taxi hem sa då tack för mig och åkte hem till Sasazuka istället för lite sömn. Jag hade trots allt ett besök i Meguro med tillhörande rapport att påbörja dagen efter.

På vägen hem ringde jag Wattis och frågade m han inte skulle komma och sova över. Han jobbade fortfarande och visste inte hur han skulle göra. Lika bra var det väl det då jag däckade det första jag gjorde när jag kom hem mitt på min ihopvikta futon. Det var länge sedan jag drack mer än två öl. Det kändes i kroppen. Är det någonting man blir sådär härligt sömnig av så är det alkohol. Runt fyra snåret så hörde jag dock hur nyckeln rasslade i låset och en Wataru som ursäktar över att han kommit så sent (tidigt på morgonen?) och väckt mig. Det gör ingenting sa jag. Det bästa jag vet är när det rasslar i låset klockan fyra på morgonen när man minst anar det. Det betyder att man inte behöver äta frukost själv en söndagsmorgon.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

