Låtsaskött och otsukare chuhai.

Idag var jag vungen att stiga upp tidigt tidigt och åka till Shibuya kuyakusho. Jag tog en morhonbuss från Saszuka till Shibuya kuyakushomae. Det var mysigt! Men trött var jag. Som tur var var det hela över efter bara 10 min så jag åkte tidigt till Shin Okubo och satte mig på Dotour i väntan på att min date med Pim som inte skulle äga rum först elva. Jag satt och var nostalgisk över att vara tillbaka i Shin Obubo. Har nog bara varit där en gång sedan jag slutade på ISI Language school. Jag satt mest och förbättrade mina teckningar inför inlämningen idag och drack ice cafe mocha.

När jag var ”klar” med mina skisser så tog jag lite bilder på Dotours toalett.

Sedan träffade jag världens sötaste Pim!Så himla fin klänning! Mönstret, modellen och färgerna passar så bra på Pim! Och snygga ben har hon också. Wah wah wah!

Vi gick tillsammans till en vegetariskt restaurang som har världens godaste mat! Fake- kött kanske låter äckligt i  vegetarianers öron men det är så gott att man vill ta 2 portioner fast man inte orkar mer än en!Fina färger är det också! Det är helt enkelt så att grönt är godast.

Efter det fantastiskt goda lunchen som jag blev bjuden på som tack för att jag fållade upp en klänning till Pim så åkte jag till skolan för att förbereda inför min presentation.

Nu har jag precis avnjutigt min after scool chu hai (som är som en japansk motsvarighet till cider) och funderar på att åka iväg och köpa lite glass. Det är trots allt fredag och imorgon är det jobba som gäller och sedan middag med Helena och Mårten som kommer till Tokyo imorgon.

Nej nu ska jag nog cykla iväg i den svala sommar natten!

Ja, just det, höll på att glömma att visa lite bilder från min inte allt för lyckade sailortröja som jag blev färdig med häromdagen på Cut & Sew lektionen.

Hejpa!

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Låtsaskött och otsukare chuhai.

  1. pimu

    oooo jag snor den här bilden❤ duktig fotograf

Kommentera

