Japanska snittar och gratis öl

I lördags efter att jag jobbat över i 3 timmar så gick jag till Shibuya. Trött och hungrig tog jag e snabb macka och islatte på Excelsior för att sedan möta upp Helena och Mårten som kommit samma dag. Det hade pratats om karaoke, men eftersom alla skulle hem med sista tåget så gick vi på en invigningsfest av en restaurang (tror jag det var) på 6e våningen som vår vän Machi av någon anledning kände till. Där blev vi serverade bubbel efter att vi stigit ur hissen och hur mycket mat som helst.Vi drack gratis öl och minglade runt bland fotografer och gallerister. En salig blandning av människor! Och ALLA hade varit i Sverige. What? Jag slutas aldrig förundra över hur populär svensk design är just nu. Det första som hände när jag steg ur hissen var ett en japansk kille kom fram och frågade vart jag kom från. ‘Sverige’, svarade jag varpå han säger ‘Jag visst det!’. Han hade tydligen bott i Sverige i 4 år. Otippat!Machi och Mårten.Tomo chan och Hiyoko.Jag och Helena.Gruppbild!

Runt halv ett så skyndade jag med sista tunnelbanan för att åka hem och sova. Det var i alla fall planen. Men när jag fick reda på att en vän till mig hade födelsedagsfest i Sasazuka (stationen där jag bor) så kunde jag inte motstå att gå. Jag åkte hem, bytte om och cyklade i regnet till stationen för lite öl. Men efter all mat på buffén i Shibuya så orkade jag inte ens två öl, och efter det var jag så danssugen att jag och Ru tog en taxi till Shimokitazawa, eftersom det hade börjat ösregna och jag inte kunde ta cykeln, och dansade jive hela natten lång. Den roligaste lördagen på länge!Här poserar jag och Ru i klips vi fått av Mei chan som souvenir från Rockabilly Rave. Tack Mei chan!❤

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Japanska snittar och gratis öl

  1. åhhh vad kul. KUL KUL KUL!!! wo!

Kommentera

