Ailienklänning del 3

I torsdags gav jag mig på att sy ihop delarna av klänningen istället för att bara nåla fast dem i varandra vilket ger en tydligare bild av hur den kommer att se ut när den är färdig. Det enda negativa med att sy ihop delarna är väl att man inte kan korrigera direkt på klänningen som man kan om man bara nålar fast den över bodyn. Klart hann jag men inte blev den som jag ville inte. Hela veckan har jag kämpat med att försöka rita om mönstret för att sedan skära ut nya delar och nåla ihop. Då bara höger sida av klänningen. Jag är fortfarande inte helt klar mest för att jag vill få bort dartsen från kjolen då den inte finns några sömmar i midjan på överdelen men det gick inte alls bra. Usch. Egentligen så vill jag ha en fin panel/princess line skärning men nu när jag flyttat så mycket på dartsen vid bysten så vet jag inte alls hur jag ska gå till väga för att få bort dem och sedan införa en panel/princess line istället (skärning som går från axeln eller armhålan ner till fållen) Jag får den aldrig som jag vill och jag måste vara i princip klar om en vecka. Axel delen blev inte heller bra så den måste jag också rita om mönstret till och försöka sy upp igen, denna gång i det tyg jag köpt för att få en mer exakt bild. Jag har inte tid och är det någonting jag hatar så är det tidsbrist. Jag är less.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

