Hanabi i Futagotamagawa

Igår var kanske den bästa dagen på hela sommaren. Jag åkte över tidigt till Wattis för att äta lunch så att vi hade god tid på oss att åka till Futagotamagawa där fyrverkerierna skulle äga rum. Wattis bjöd på kall udon med grösaker. Ungefär det enda man kan äta förutom sallad när det är såhär varmt.

Himla gott!

Suzy hade stigit upp i ottan för att hinna dit och ta platser innan det blev för varmt. Hon hade även varnat oss att vara där i god tid, omkring 4- 5 eftersom det blir så fullt på tågen runt 6- tiden. Ni kan ju bara tänka er. Rusningstid gånger 5 ungefär. Folk kommer inte med tågen för att de är så överfulla. Är det någonting som japaner älskar så är det fyrverkerier och körsbärsblom.Ett café vid stationen hade ledigt för dagen på grund av att de gjort utgångar via cafét för folk som ko för att se på fyrverkerierna.Där det finns fyrverkerier/festivaler/hanabi, där finns det stånd av olika slag. Här säljs det takoyaki. Bläckfiskpankaksbollar med mayonäs och takoyakisås skulle man kunna säga att det är. Mycket godare än det låter. Vi följde folkmassorna i 15 min tills vi äntligen hittade det ställe som Suzu hade slagit sig ner på.Öl hade vi förstås köpt på vägen. Färdkost ska man ha!Solnedgång genom Wattis solglasögon.Fireworks!Favoriten.

Mt. Fuji?

Rymdskepp!Sedan gick vi med våra nyfunna vänner på Karaoke i Jiyugaoka. Till och med Wattis sjöng, som hatar karaoke. Jag tror att vi kan kalla herr öl och fru vin för det.Efter en timmes sjönsång åkte jag och Wattis hem. Vi gick av i Meidaimae och promenerade hem. Det var mysigt. På vägen hem såg jag det här spännande huset som stack ut mot de annars så gråa och kala japanska husen i det här området.Wattis är füller i min hatt❤Jag har faktiskt ingen aning.Vi slog ner oss på en bänk i en liten lekpark nära Wattis lägenhet och åt takoyakin vi köpte på vägen. Ett par brevid oss hade med sig hanabi som man kan tända själv. Precis som jag och Wataru för ett år sedan. Mysigt.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

