Lördag.

Igår tillbringade jag hela dagen med att fippla med min klänning till en av mina favorit tillvals lektioner. Det gick däremot inte så bra och tog hela dagen. Trots hann jag inte klart. Men! Jag var vid åtta- tiden så less på att ingenting gick som jag ville så jag ringde Wattis och frågade om nte vi skulle gå ut och äta middag ihop. Javisst svarade han och så bestämde vi träff vid bageriet klockan nio på Sasazukas markandsgata. När vi väl träffades såg vi att stället vi ville gå till var stängt. Vi bestämde oss för att äta på en kinesisk restaurang istället. I samma veva kom jag på att jag glömt mobilen hemma och fick låna Wattis cykel att åka och hämta den medan han gick mot restaurangen. Stället vi gick till brukar alltid vara knös fullt med folk och vi var båda därför gaska förvånade över att det var så tomt vilket gjorde att vi fick bord direkt. Wataru hade druckit ganska mycket dagen innan och nöjde sig med jasmin te. Jag som senare skulle till Big Time bar där bland annat Miwako, Reno och Takeshi skulle dj’a beställde in en välförtjänad öl.

Sedan var det dags. Gyoza, kinesisk ramen och friterad tonfisk och grönsaker i majonäs. Det godaste för kvällen var nog ändå ramen. Fy så god den var! Jag tror att det här stället möjligtvis gör de största gyoza jag någonsin sett. Underbart goda är de också. Tonfisken har jag ätit varje gång jag varit här för att det helt enkelt inte kan gå fel med fisk, grönsaker och japansk majonäs sås. Den här gången var det lite tungt men för er som inte provat så rekommenderar jag verkligen det stället om ni besöker Tokyo. Ligger i Sasazuka bara 5 minuter från där jag bor. Hur praktiskt som helst! Återkommer med adress och namn.

När båda var mer än mätta och belåtna så gick vi hemåt. Jag bestämde mig för att ta cykeln till Shinjuku istället för tunnelbanan. Stället jag skulle till var det ganska lång gångavstånd till och trodde att jag möjligtvis skulle tjäna lite tid på det. Och med cykel så behöver man inte bry sig om sista tunnelbanan utan kan ta sig hem när man vill! Hur bra som helst! Jag och Miho.Dj Takeshi hade blekt håret.Jag och Ryouji.Ryouji, Taichi san, Reno och jag.Takeshi som alltid sjunger med i de låtar han spelar kunde inte motstå den här gången heller när han upptäckte att det fanns en mic.Miwako var söt som vanligt och dansade till en av Renos låtar.

Runt två tiden kände jag att mina ögonlock började bli tunga. Hade trots allt stigit upp halv sju på morgonen för att powerwalka. Det ni. Så jag sa hej då till alla fina människor och tog cykeln hem genom ett sovande Shinjuku och hem till Wattis som satt vaken och väntade på mig. En fin kväll helt enkelt!

Nu väntar kostym sömnad för mig. Sayonara!

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Lördag.

  1. Elin

    Åhh sånt hår som Miwako har vill jag också ha!!

Kommentera

