Höstkappa och sommarvärme.

Idag vaknade jag och mådde inte så bra. Det kändes konstant som att jag ville spy vilket inte var en särskilt lugnande känsla inför en fotning för en ex- student på Esmod. Men jag tog det som en naturlig konsekvent av gårdagen.

I går åkte jag till Tago sans butik, Greasville som ska stänga i veckan för att få Snow Leopard installerat. Som tack så lät ag mig övertalas att följa med till en bar/klubb han Tago san skulle dj’a på. Ingen bra ide för en som har presentation dagen efter + photoshoot på morgonen. Så, några timmar installering och en sjukt stark curry gick vi till Kitaaoyama. Jag och Miwako som bara tänkt stanna i en timme, blev kvar i två, och jag som inte skulle dricka någonting blev bjuden på en sju helvetes stark margarita. Det slutade med att jag var hemma runt halv ett och satte då igång att fixa klart ”My vison book” (som jag hela tiden trott hette ”My visual book”) och skriva färdigt min rapport om det smyckes museum vi var på med skolan häromdagen. Jag somnade runt tre och gick upp klockan sex idag för att vakna till lite innan fotningen.

Klockan 8 var jag på Nympheas kontor för att fota deras höst kollektion. Det blev väldigt varmt på slutet då jag bar både mössa och höstkappa i sommarsol. Som tack för jobbet fick jag lite sweets vars låda jag öppnade när jag kom hem.

De var så goda att jag var tvungen att äta tre stycken efter maten.

Klockan 1  hade vi presentation i klassen som inte gick bra alls, mest för att jag var sjukt stressad av att ha en begränsad tid och glömde mest bort vad jag ville säga. Efter det var det dags för sobetsukai (avslutningsfest) för Kunimoto san från Kina som kommit som utbytesstudent i 2 veckor. Jag, däremot, som knappt sovit 3 timmar kände att futonen kallade.

Nej, nu ska jag sova. Godnatt.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

